Totaal aantal pageviews

maandag 28 oktober 2024

Slow Horses


Omdat mijn hoofd nog in London is, leek het me gepast om vandaag een mural uit London te tonen. Maar het is gek,  ik zag er deze keer niet een. Echt heel gek. 
Ik ben echter zo vaak in London geweest dat ik er nog wel een paar op voorraad heb natuurlijk.


Foto's van beschilderde muren bijvoorbeeld,  in de buurt van deze plek.  En van mensen die er hard aan het werk waren om een beetje meer orde te scheppen. Ze waren met veel en erg druk bezig. 

Schoonmaken, opruimen, muren een beetje bijwerken, planten plaatsen, verlichting aan brengen ...

Die mensen waren hartstikke Engels bovendien en dus erg beleefd en vriendelijk tegen een paar geïnteresseerde, oude toeristen. 


Ik vroeg aan een leuke jongen, jongen in mijn ogen,  wat er allemaal aan de hand was. Hij nam de tijd om me dat eens even haarfijn uit te leggen. 
Hier werden opnames gepland en voorbereid van een Britse thrillerserie: Slow Horses. 
Hij kon bijna niet geloven dat ik van die serie nog nooit gehoord had. 

'Maar u kunt er rustig naar gaan kijken hoor mevrouw, mijn moeder kijkt ook en ze vindt het prachtig' zei hij heel trouwhartig. 


Daarna legde hij uit dat de serie helemaal niet over paarden gaat, maar over spionnen. Eigenlijk over uitgerangeerde spionnen van de Britse Inlichtingendienst. Zij hebben iets fout gedaan in hun carriere, dronken op het verkeerde moment, belangrijke papieren kwijtgeraakt en zo. Zij zijn de Slow Horses. En hier in deze buurt is het gebouw waar ze hun dagen slijten: Slough House. (klinkt een beetje als slow horse). 

Enfin, ik nam me voor om eens te gaan kijken. Maar vergat dat vervolgens geheel en al. 
Tot ons Londonweekend. 


We deden nl een gidsgeleide London Walk, een special . Die voerde langs locaties, waar spionnen, moordenaars en dubbelagenten woonden of werkten. Mijn man en ik vonden  het niet superinteressant  en er werd in onze ogen te lang stil gestaan en te weinig gewalkt.  
Onze kinderen vonden het wel leuk. Ik vond het ook niet erg hoor, we kwamen toch weer op plaatsen die we niet eerder zagen. Het was heerlijk weer en ik kijk sowieso mijn ogen uit in de stad.  
Enfin, zo kwamen de Slow Horses weer in beeld. De kinderen kenden de serie. 
Waardoor er weer eens een  cirkeltje rond was en ik me wederom voornam Slow Horses te gaan kijken. 

Oké, maar een echte mural zagen jullie hier vandaag nog niet, dus ik doe er eentje bij. Gezien in London, bij ons vorige bezoek. De kunstenaar is Jimmy Vision. 





17 opmerkingen:

Judy zei

Interessant, zo'n gidswandeling! Het zegt mij ook niks, Slow Horses. Eens op letten dus.

Emie zei

Ik kocht eens een nagelvijl. De winkelchef beval hem mij aan: " mijn moeder doet haar nagels ook nog zelf en gebruikt hem ook". Na zo'n zin voel je je direct oud.

Sjoerd zei

Ik ken wel ene "slowhand" maar dat is een gitarist (Eric Clapton). Mooi verhaal overigens, het maakt een mens nieuwgierig.

In de weer zei

En wederom een mooi verhaal erbij !

Sami zei

I have never heard of "Slow horses" either. I quite like the last mural, the others are too messy for me. Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Bettie zei

Ooooh wat erg, hihi

roentare zei

The las mural is fantastic

Kitty zei

Hahaha, "mijn moeder kijkt hem ook... ". Je foto's zijn weer heerlijk kleurig en die laatste is echt prachtig! We gaan eens kijken of we die serie kunnen vinden.

Charlie zei

Leuke gekleurde blog!

Iris Flavia zei

Slow horses" does not ring a be,,, but nice the guy took his tome to explain, awww...

Marry zei

Wij hebben alle aflveringen gezien een aanrader goede acteurs zoals Gary Oltman en Kirstin Scot Thomas

Karel zei

ha die Bertiebo
mij zegt die titel ook niets
maar de schilderingen zijn mooi

Jolande zei

Leuk om op zp´n manier een serie te leren kennen.

Bertiebo zei

Voor zover ik kan zien is het alleen op Apple tv te zien. Ik ben nu zo nieuwsgierig dat ik overweeg om een tijdelijk abonnement te nemen.

Tom zei

...this is a colorful backdrop for a film!

Ferrara zei

En weer een bijzonder verhaal, inclusief ontmoeting met een aardige man.

miekequilt zei

Wat een verhaal. Ik snap dat je deze serie wilt gaan volgen. En dan horen we vast wat je er van vindt.