Totaal aantal pageviews

dinsdag 2 juli 2024

Onze tuin

 De volkstuin, die gaat niet echt heel goed dit jaar. Te nat, te koud en heel veel werk.




Onze eigen tuin, achter ons huis , is wél heel fijn op dit moment. Met de stokrozen in volle bloei en alles en alles. Deze foto is aan het begin van de avond gemaakt. 

De volgende foto is van 's morgens, aan het ontbijt:


En dat is een soort wonder vind ik. Want iedere ochtend hebben wij allebei zo'n schoteltje frambozen aan het ontbijt. En dat al wekenlang hè. Echt weken lang, elke dag!!!
Dat frambozenplantje nam mijn man jaren geleden mee uit... de Gamma

26 opmerkingen:

izerina zei

Gelukkig niet helemaal verregend

Judy zei

Wat goed! Rode stokrozen en rode frambozen!

Sjoerd zei

Het is weer bar en boos hier. Ik kan me voorstellen dat de groentetuin overwoekert wordt. een triest begin, maar wie weet.

Frederika zei

Heerlijk om een ontbijtje te hebben met vruchten uit eigen tuin

Marieke zei

Jullie tuin ziet er goed uit. En gezellig.

Mevrouw W. zei

Van alles wat ik dit jaar gezaaid heb, is er vrijwel niks opgekomen. Inderdaad te koud en te nat.
Wat heerlijk die frambozen!

Charlie zei

Wat een mooie kleur van de stokrozen, die kleuren de hele tuin! En de twee beeldjes zitten er ook gezellig bij. Heerlijke frambozen als ontbijt, niet te versmaden nu het fruit uit de supermarket soms nergens naar smaakt!

Lot zei

Onze frambozen komen van de buren gewandeld en we hebben nu een veldje van 3x3. Verbazingwekkend vind ik dat die niet door slakken en vogels worden aangevreten.
Er liggen al 3 zakken in de vriezer voor later gebruik. En de kruisbessen worden vandaag geplukt.

nicole orriens zei

Wat een prachtige zomerse traktatie, frambozen uit eigen tuin bij het ontbijt. Dat zijn van die kleine dingen die het leven mooi maken.

conny's quilts en creaties zei

Prachtig die uitbundige bloementuin. En de frambozen zien er heerlijk uit, grappig dat die struik het zo goed doet.

roentare zei

Raspberries are one of my favorite berry

biebkriebels zei

Toen we hier pas in Almere woonden hebben we een volkstuintje genomen. We hadden als stads bewoners geen idee hoeveel werk dat was en wat een tijd dat koste .We zijn er na een paar maanden maar mee gestopt, de lol was er snel af.

KnutzEls zei

Frambozen van de Gamma, je bedenkt het niet.... En wat lekker, elke morgen.

Iris Flavia zei

Lucky you. My strawberries were all stolen...

In de weer zei

Mmmmmmmmm ! Lekkerrrrrrrrrr !

Kitty zei

Ik ben jaloers op jullie tuin. Jammer dat het dit jaar met de volkstuin niet zo lukt.

Janny zei

Mooi hè die stokrozen, ze doen het geweldig. En de rest van de tuin ziet er ook goed uit. Wat leuk (en lekker) dat jullie zoveel frambozen van die struik hebben.

miekequilt zei

Frambozen uit eigen tuin, iets lekkerders kan ik me niet voorstellen.

Floor zei

Wat leuk dat de frambozen zolang achterelkaar vruchtjes geven.
Je tuin ziet er gezellig uit.
De volkstuin is veel werk, dat klopt. Er is daar veel meer onkruid en groenten zijn lastiger te kweken dan bloemen.
Het weer wil ook niet meewerken.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Een gezellige mooie tuin. Soms zou ik ook wel een kleine tuin willen...en ja, een volkstuin geeft veel werk. Tipje? Plant ook daar frambozen 😄😄

Josephine zei

Jullie tuin vind ik een sprookje Bettie, met leuke verrassingen.
En wat een giller zeg die Frambozen, een ook heel erg lekker.
Dat moet een tover plantje geweest die jullie hebben gekocht, mmm heerlijk.

Emie zei

Had een reactie geschreven maar vind hem niet terug. Poging twee: frambozen zijn mijn lievelings vruchten. Je boft met zoveel oogst!

Elizabeth zei

Wat een mooie gezellige bloeiende tuin hebben jullie! Dat is genieten...
Ja, die moestuin is vreselijk dit jaar! De aardbeien willen ook niet en alles blijft klein of verdwijnt.
Maar de Framboos doet het goed bij jullie!

Aleida zei

Ben klein beetje jaloers op jullie ontbijt. Zo vers van de struik zijn frambozen heerlijk!

Marthy zei

We hebben nog maar de helft van onze moestuin aangeplant, kan ook. Je eigen tuin staat er prachtig bij en wij eten iedere avond een bakje framboxen als toetje.

Ferrara zei

Ook bij mij staan de stokrozen in volle bloei. Wij hopen op een goed bramenjaar, maar ik vrees het ergste. Gezellige tuin hebben jullie.