Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 juli 2024

Stapelen

 

Op m'n bloempotten na, zijn deze steentjes eigenlijk onze enige Italiaanse souvenirs. Ik heb een middagje aan een prachtig strand, met een superblauwe zee, stenen gestapeld. 
Niks aan te doen, ik vind dat nou eenmaal leuk. Daarbij: we hadden die dag heel ver gewandeld en geklommen, dus ik was wel toe aan een beetje rust. 
Maar zomaar uitgestrekt op zo'n ligbed onder een parasol... nou dat hou ik,  in tegenstelling tot vroeger,  op z'n hoogst een kwartiertje vol. 



Terwijl ik dit blogje zat te maken kreeg ik acuut heimwee. 
Maar gelukkig,  wat waar is, is waar: stapelen kunnen ze hier ook.  Hier op de Westfriese Omringdijk. 



20 opmerkingen:

Judy zei

En van die mooie stapelstenen zijn het! Leuk om te doen lijkt me.

Sjoerd zei

Leuk om te doen s dat. het enige wat wij uit Toscane hebben zijn twee schilderijtjes...

izerina zei

Mooi,die stenen

Emie zei

Prachtig als die stenen zo mooi glad afgesleten zijn. Het is alleen al fantastisch om ze in je hand te hebben.

nicole orriëns zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt! En goed om te zien dat er ook in Nederland gestapeld wordt ; )

Iris Flavia zei

2019 it was, Sculpture by the Sea in Cottelsoe/Perth - also such stones and no sign of an artist stacked - was that you? ;-)

In de weer zei

Heel relaxed om te doen, dat is het !
Mooie foto’s trouwens !

Charlie zei

Creatief met stenen op een mooi strand met chique parasols!

Janny zei

Het ziet er altijd kunstig uit, lijkt me ook ontspannen om te doen.

roentare zei

These Italian stones are fabulous. Can you take away from their lands though?

Floor zei

Heb wel gehoord van iemand dat steentjes stapelen eigenlijk bedoeld is om iemand beterschap of sterkte te wensen. Net zoals je een kaars opsteekt voor iemand.
Dat is best een mooi idee.

Lot zei

Ik weet niet of ze in veel landen worden gebruikt maar in IJsland staan er heel veel gestapelde Cairns (steenmannetjes) Ze werden gebruikt als soort navigatie.
In het zuiden van IJsland zijn er veel bij elkaar geplaatst op een groot veld omdat ze op andere plekken geplunderd werden en in de weg stonden.
Bijzondere plek was het om te zijn.

Jolande zei

We kwamen eens op een (verlaten) strand in Cyprus en daar waren heel veel stenen stapels en ook hele hoge, dat was heel mooi om te zien.

Ferrara zei

Je blog wakkert mijn heimwee naar Denemarken aan, maar dan vooral om de rolstenen. Die kun je niet stapelen, maar zijn erg mooi.

Marthy zei

Fijne foto's, ik hou ook van stenen. Ze liggen hier bij mij in een grote schaal maar ik zal ook eens gaan stapelen.

miekequilt zei

Wat een mooie stenen nam je mee. In NZL stapelde ik ook af en toe. Een heerlijk rustgevend werkje.

Kitty zei

Dat is toch een veel mooier souvenir dan al die prullaria die je kopen kunt...

sjannesblog.com zei

Leuk onderwerp!

schrijfselsvanmij zei

Mijn zoon en vriendin kwamen gisteren thuis na een prachtige vakantie op Sicilië. Ze zijn lyrisch!

Elizabeth zei

Wat een mooie foto's...! Als ik moe ben kan ik wel een poosje op een handdoekje liggen, maar anders pak ik toch al snel een boek of doe ik een puzzeltje.