Totaal aantal pageviews

donderdag 18 juli 2024

Schelp

 


Mijn schelpenketting begon ik in 2012. klik. Gewoon iedere keer dat ik op een strand ben een schelp zoeken met een gaatje en die aan een ketting rijgen. Heel eenvoudig. Oh ja en het strand en de datum noteren op de schelp. En soms de gelegenheid en met wie ik daar was. 


Mijn laatste schelp is van 13 juli jongstleden. Die dag waren we precies vijfenveertig jaar getrouwd. 
We vierden het al eerder met alle kinderen en kleinkinderen op een speciale manier, maar daar ga ik het nog over hebben. 
Op de dag zelf gingen we met z'n tweeën naar het strand. Dat is min of meer een constante in ons leven. Als er iets leuks is, of juist iets naars of verdrietigs, dan willen we graag aan zee zijn. Weer of geen weer. En het was geen weer, maar dat maakte niet uit. 
Want het was  dus iets leuks, vijfenveertig jaar getrouwd. Een saffieren huwelijk.  Dat is eigenlijk best bijzonder. En ook iets om dankbaar voor te zijn en blij. 

Mijn schoonzus schreef op een kaart o.a. het volgende: 


Zij kan het weten, want ze trouwde vier maanden later met de broer van mijn man. 
En ze heeft gelijk: eigenlijk ging het vanzelf.  Maar juist dat is bijzonder.

23 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Mooie herinneringsketting.

izerina zei

Gefeliciteerd met je vanzelf gaande 45 jaar.

conny's quilts en creaties zei

Mooi toch dat het voelt alsof het vanzelf gaat. Van harte gefeliciteerd!

Marieke zei

Gefeliciteerd met jullie 45 jarig huwelijk.

sjannesblog.com zei

Een ketting vol herinneringen en die heb je genoeg na een 45 jaar mooi huwelijk! Koesteren en blijven genieten!

Judy zei

Gefeliciteerd! Fijn om de zee vlakbij te hebben! En dan die ketting, mooi!

Iris Flavia zei

What a great idea with the shells!!
And happy belated anniversary wishes.
Funny how your Sister took his Brother,too.

Kitty zei

Ik ben wel eens boos op Rob geworden omdat hij een jubileum niet hoefde te vieren “want het gaat toch vanzelf… “ Je moet er toch ook allebei je best voor blijven doen. Dat het vóelt alsof het vanzelf gaat is hartstikke mooi natuurlijk, Het is een mooie mijlpaal en zeker iets om dankbaar voor te zijn. Wij hopen volgend jaar samen de 50 te halen.😊

KnutzEls zei

Gefeliciteerd, dat er nog maar vele jaren mogen komen.

Emie zei

Het mag dan vanzelf gaan, bijzonder blijft het! Gefeliciteerd.

Charlie zei

Hartelijk gefeliciteerd met jullie 45-jarig huwelijksjubileum en dat er nog vele jaren mogen volgen met elkaar!

Sjoerd zei

Zo'n mijlpaal mag zeker gevierd worden, proficiat. Voor ons komt de mijlpaal in januari (50 jaar).

Ferrara zei

Van Harte Gefeliciteerd. Gaat vanzelf terwijl je er samen wel aan moet werken.

Janny zei

Van harte gefeliciteerd! Leuk die ketting.

roentare zei

The shell necklace is a treasure

Els04 zei

Mooi!!!!!

schrijfselsvanmij zei

Mooie mijlpaal, proficiat!

miekequilt zei

Gefeliciteerd. Wat een mooie mijlpaal hebben jullie gehaald. En wat een mooie slinger met schelpen heb je.

Elizabeth zei

Hartelijk gefeliciteerd! Jullie hebben de ware liefde in elkaar gevonden en ook nog eens dubbel familie met je zus en zwager, hoe leuk is dat...
Wat gaaf zo'n schelpenketting, maar je moet wel steeds een gaatje erin maken...

Bertiebo zei

@Elizabeth: Nee hoor, ik zoek heel simpel een schelp met een gaatje. Soms liggen er heel veel, soms niet, maar ik vind er altijd een. Ik heb helaas geen zus, het gaat om mijn schoonzus

Marthy zei

Van harte met deze mijlpaal. Het is toch niet niks. Ik merk bij jongeren dat ze er niets van begrijpen als je vertelt hoe lang je getrouwd bent.

In de weer zei

Gefeliciteerd, van harte, een mooie mijlpaal en een mooie ketting.
Wij konden gisteren jullie getal omdraaien, 54 en ook vanzelf :-) heerlijk toch !

Josephine zei

Van harte gefeliciteerd Bettie , prachtige schelpenketting is het geworden.
Erg leuk gezegd van je schoonzus en zo is het ook precies. Een goed teken
overigens als het zo voelt. Dan leven jullie in goede harmonie.