Totaal aantal pageviews

donderdag 27 december 2012

Babykleertjes (1)

Heel veel babyspulletjes heb ik niet bewaard. Een klein rieten koffertje vol. Het meeste zal na drie kinderen ook wel versleten zijn geweest. Maar de dingetjes die ik nog wel had bewaard heb ik tijdens de kerstdagen gewassen en gestreken. Ze liggen nu kant en klaar in het nieuwe babykamertje bij dochter en schoonzoon. Het lakentje is echt oud. Daar heb ik zelf onder gelegen. Ik denk dat mijn moeder het heeft gemaakt. Het is het enige dat bewaard is gebleven. Ik ben van 1951 en mijn moeder heeft alle babydingen weggegeven in 1953 met de watersnood. Ze vond absoluut dat ze dat moest doen en deed het ook van harte. Maar toen mijn kinderen werden geboren vond ze het wel jammer dat er niets meer was. Behalve dus dat lakentje, met een sloopje erbij.

1 opmerking:

Diana zei

Oh, wat schattig. En gelukkig "wit" wat helemaal terug is. In 1976 was er een ommekeer en werd het groen met oranje, absoluut geen wit. Niet om aan te zien denk ik nu maar "toen" was het hip.