Totaal aantal pageviews

zondag 23 december 2012

Cinderella en Willy Schermelé




Toen ik laatst zo'n leuke Roodkapjekaart kreeg, getekend door Willy Schermelé was ik meteen terug in één van mijn favoriete sprookjes. Dat was niet Roodkapje maar Assepoester ofwel Cinderella. Cinderella and the Glass Slipper heette het boek dat ik had. In het engels ja, want ik had een tante en een oom in New Zealand die behalve foto's ook wel eens een cadeautje stuurden. Voor Bertie, staat er in veel liefs van Michael en Rodger. Ik kon dat boek natuurlijk helemaal niet lezen, maar de tekeningen waren zo duidelijk en zo mooi dat ik het toch snapte. En nu nog steeds ben ik er weg van. Willy Schermelé leefde van 1904 tot 1995 en dit boek werd gepubliceerd in de jaren vijftig. Zij was actrice, maakte modetekeningen en illustreerde.
Smaken verschillen natuurlijk hè, maar ik vind deze tekeningen echt veeeel mooier dan al dat Disneywerk. Enfin, kijk zelf maar, nu wat groter:

3 opmerkingen:

Kitty zei

Wat een prachtige tekeningen!

dutch sisters zei

Helemaal eens.. het zijn prachtige tekeningen. Fijne dagen!
Groeten, Heleen en Corry

Wieneke zei

Suikerzoet, maar toch heel nauwkeurig en liefdevol gedaan.