Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 december 2012

Joop van den Ende, de biografie

Helemaal, maar dan ook helemaal ben ik verdiept in deze biografie van Joop van den Ende. Geschreven door Henk van Gelder, maar wel op initiatief van Joop van den Ende. Ik was op het moment dat ik dit boek kreeg twee andere boeken aan het lezen. Allebei heel goed (De Kakkerlak van Jo Nesbo en Tegenlicht van Esther Verhoef), maar nadat ik een klein stukje in de biografie had gelezen, kreeg deze voorrang. Ik vind het boeiend om te zien hoe een doodgewone jongen, met alleen een timmerdiploma, bereikt wat hij bereikt. Het is gewoon eigentijdse geschiedenis en daarbij komt dat ik veel van zijn produkties, met name de musicals heb gezien en er van heb genoten. En zo'n prachtig theater als het DeLaMar... Ja, mijn bewondering voor de man was al groot. Hoe het allemaal is gegaan en wat een creatieve geest en een lef je moet bezitten is allemaal te lezen in dit boek. Laat het maar sneeuwen. Ik ga weer lekker verder lezen!

1 opmerking:

Bertiebo zei

'Alleen een timmerdiploma' klinkt een beetje negatief. Zo bedoel ik het niet, ik zou willen dat ik er een had!