Totaal aantal pageviews

dinsdag 8 januari 2019

Bloemenhoroscoop.

Zo'n boeket bloemen van Bloomon, ik schreef er al eerder over, ik ben er altijd blij mee.
De kwaliteit is prima over het algemeen. En ik vind de combinaties vaak erg geslaagd.
Er zit ook altijd een kaartje bij met informatie over de bloemen, soms zijn die gewoon, ik bedoel bekend bij mij.  Maar soms ook apart en juist dan vind ik het leuk om er iets over te lezen.
Deze keer was er iets bijzonders.
Op het kaartje stond: 
'We zijn de sterren (en de bloemenvelden) ingedoken en vonden voor elk sterrenbeeld de perfecte bloem. Pluk de dag in 2019!'
Ik ben een Leeuw qua sterrenbeeld en dat betekent volgens Bloomon dat ik creatief ben, vaak spontaan en altijd charmant.
Ik geloof helemaal niet in sterrenbeelden en deze omschrijving... ik denk niet dat de mensen in mijn omgeving het op mij van toepassing vinden. Ik vind het zelf ook niet.

Enfin, het bloemetje dat er bij hoort, bij mij en mijn sterrenbeeld,  is de Kniphofia.
Nog nooit van gehoord en in het grote boeket, zoals je dat hier naast ziet, is het maar een klein onbeduidend bloempje.
Het is dat kleine witte worstje, daar rechtsonder.
Maar op de eerste foto, zie je het bloemtje goed en dan vind ik het toch echt een prachtig bloemetje.
Met al die knopjes die nog tot bloei moeten komen.
Dat is een mooie en hoopvolle gedachte, toch?



16 opmerkingen:

mar zei

Leuk zo'n verhaal achter een bos bloemen.

Els04 zei

mooi!

Floor zei

Ach…. wat zielig dat jij eigenlijk maar een klein wit worstje bent haha!
Maar je zult ook wel een eigen lievelingsbloem hebben denk ik.

sjannesblog.com zei

Prachtig zo'n bos bloemen en zo'n verhaal erbij is toch altijd goed voor een gl(r)imlach.

Judy zei

Het is een mooie bloem, maar ik had voor de Leeuw wel een uitbundiger bloem verwacht. Maar ach, het is ook wel een beetje onzin. Wel een mooi boeket!

Ineke zei

Wat leuk, een beschrijving erbij. Ben ook Leeuw

Sjoerd zei

Een mooie toevoeging van Bloomon

Kitty zei

Ik moestook lachenomdat kleine witte worstje, hahaha. En ik vind je wél creatief, zeer charmant enne spontaan vast en zeker ook wel!

KnutzEls zei

Creatief ben je zeker, lief, aardig en charmant ook. Dus ik vind het wel kloppen. Xxx

schrijfselsvanmij zei

Die beschrijving is op mij als Leeuw ook niet van toepassing, maar het boeket is verder wel erg mooi

Ageeth Mooij zei

Heerlijke onzin! Ik heb een abonnement bij Bloomon, dat eigenlijk bijna altijd in de wacht staat. Heel soms activeer ik het, wanneer ik nood heb aan een kleurrijke verrassing. Zo ook begin december en er kwam toch een nietszeggend boeket in wit en wat zacht-roze en lila. Zo’n schoonmoederboeket ;-) Stond nog twee weken ook, dat wel!

miekequilt zei

Ik kan heel slecht tegen bloemen, de tijd dat hyacint en andere bollen binnen staan is vreselijk. Dus ik heb zelden bloemen in huis. Maar dit idee vind ik wel leuk, ben benieuwd wat een Ram zou krijgen.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

even gekeken in de bloemenhoroscoop wat mijn bloem zou zijn:
De klaproos en de magnolia.
Ik vind ze allebei prachtig en ik kan niet wachten tot de magnolia weer volop in bloei is.

verder hecht ik er ook geen waarde aan...

Groetjes van Marlou

.

Alet Venhuizen zei

Ik heb hier in Frankrijk ook een paar maandjes een abonnement gehad bij Bloomon.
Mede door het transport viel de kwaliteit nogal tegen dus ben ik er maar weer mee gestopt.
Wel jammer want het zijn vaak mooie samengestelde boeketten.

Jeanne zei

Ik ben zoals je weet best wel in voor Astrologie en weet er ook wel iets van.
Dat sterrenbeeld Leeuw klopt absoluut!
Denk ook aan je contact met kinderen, je liefde voor spelletjes en spelletjes verzinnen, je affiniteit met kunst, je ACT-tjes die heel vaak kunstwerkjes vormen, je uitstraling en charme, je enthousiasme voor allerlei onderwerpen en hoe je die naar buiten weet te brengen,
echt, Leeuw op en top!
En daarbij die voorliefde voor reizen, maar dat is dat drukbezette negende huis in je persoonlijke horoscoop, dat heeft niet elke Leeuw.

Jeanne zei

O ja, wat bloemen betreft: ik zou voor een Leeuw voor De Zonnebloem gaan!