Totaal aantal pageviews

donderdag 24 januari 2019

Jochem Myjer

Wat een lief berichtje, stuurde Jochem Myjer aan de mensen die zijn voorstelling zouden  gaan bezoeken in Carré.
Aan ons dus.
En wat was het een superleuke voorstelling.
Ik had er een hard hoofd in, aanvankelijk.
We zaten namelijk bijna bovenin, ik geloof dat er nog twee rijen boven ons waren.
En ik heb hoogtevrees! Maar ja, het waren de laatste twee kaarten en ik wilde echt erg graag en ik had gedacht dat het in Carré minder eng zou zijn.
Maar dat was het wel, dus ik heb voor de pauze hele stukken aangehoord en niet gezien, want ogen dicht.
Gaf niet, met je ogen dicht kun je ook heel hard lachen en dat deed ik. Het was echt heel erg grappig.
Jochem Myjer is niet van de grove aanpak en dat vind ik fijn. Hij is druk, maar niet zo dat het stoort. Af en toe door de snelheid niet helemaal verstaanbaar, maar zelfs dat maakte niet uit.
Ik kan me geen voorstelling herinneren waarbij ik zo heb zitten lachen.  Die Duitse vioollerares... hilarisch. Het verhaal dat zich afspeelt op het vliegveld van Aruba, met slechts één werknemer die alle functies daar uitvoert, tm die van piloot.  De imitaties...
De voorstelling speelt zich af tussen geboorte en dood en er zaten ook echt ontroerende momenten in. Een paar meezingers, maar ook een paar mooie liedjes. Dan was het ook nog eens een soort liefdesverklaring aan de Nederlandse natuur en vogels in het bijzonder. En aan Bach.
Vrolijk en positief, dat was het!
Na de pauze vond ik het veel minder eng en zag ik eigenlijk pas echt goed dat er ook een prachtig decor was. Zo goed bedacht..
Nog kaarten krijgen? Dat wordt lastig want deze man trekt volle zalen. Echt volle zalen en terecht. Maar als het je lukt: gaan!

16 opmerkingen:

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

ohohoh... helemaal bovenin... dat is eng!
Ik zat daar 0 jaar geleden bij Astor Piazolla...
Ik durfde ook niet te kijken.

Maar jij na de pauze dus wél!
Wat leuk om te lezen allemaal. Dat was dus genieten...

Groetjes van Marlou

.

Jolande zei

Ik heb hem nooit in het echt gezien, maar kijk wel zijn youtube filmpjes en die vind ik ook erg leuk.
Wat fijn dat je na de pauze toch durfde te kijken en inderdaad wat een lief berichtje.

KnutzEls zei

Zagen hem vele jaren geleden in een klein zaaktje. Na,afloop stond ie buiten en raakten we in gesprek. Aardige man. Ga zien of hij hier ook een keer in de buurt is. En Carré is echt eng hoog, jesses... !

sjannesblog.com zei

Ik krijg alweer de kriebels in mijn maag als ik aan het hoge balkon denk in Carré. Ik zat daar eens jaaaaren geleden naar Toon Hermans te kijken. Ik plette mezelf tegen de rugleuning aan, toen ik eenmaal zat, brrrr.

Nietzomaarzooo zei

Leuk lijkt me dat zo'n live voorstelling. Maar inderdaad wel lastig als je hoogtevrees hebt.

elly zei

Ooit was ik ook in carré. Heeeeel hoog. Nu is mijn hoogtevrees veel erger dan toen dus ik voel met je mee.
Fijn dat je toch zo van de voorstelling hebt kunnen genieten.

Pippa's Hus zei

Wat ontzettend leuk dat hij jullie een berichtje stuurde! XX Esther

Sjoerd zei

Ik vind het ook een super artiest... En hij is echt grappig, niet gemaakt grappig.

Neeltje zei

Klinkt heel leuk!

Lot zei

Die hoogste rijen heten "de engelenbak" dacht ik, althans vroeger. Ik weet niet of er later is verbouwd

Ageeth Mooij zei

Ik vond dat ook helemaal niet prettig, zo hoog en zo stijl! Wat fijn dat het zo de moeite waard was!

schrijfselsvanmij zei

Ik hoop zijn show ooit live te zien

Alet Venhuizen zei

Dat klinkt ontzettend leuk allemaal! Fijn dat jullie zo genoten hebben (zelfs met de ogen dicht).

Judy zei

Niet leuk als je de helft van de voorstelling met de ogen dicht meemaakt. Maar gelukkig was het leuk!

lien zei

Wat leuk dat je zo genoten hebt. Haha, nog nooit gehoord dat iemand hoogtevrees heeft in het theater, dan heb je het wel erg! Dat appje vind ik echt super, maakt de beleving helemaal af!

miekequilt zei

Het is daar zeker erg hoog en niet zo fijn. Maar voor een leuke voorstelling mot je wat over hebben hè.