Totaal aantal pageviews

woensdag 2 januari 2019

Post

Ineens weer twee geweldige kaarten. Via Postcrossing.
Allebei zwart-wit en allebei uit een lang vervlogen periode.
De eerste:


Kutsut Smolnassa, syyskuu 1946. Dat staat op de achterkant.
Fins is echt een onbegrijpelijke taal voor mij, dus het is maar goed dat de Finse Paula het even voor me vertaalde: The party in Smolna, september 1946.
Wat een foto hè, kopje thee, cocktail erbij en iets lekkers. De dames amuseren zich en ik ook.
De tweede kaart dan:


Rock "n Roll, Paris 1950.
Dát hoefde de Franse postcrosser Clotilde niet te vertalen. Wat een superkaart
Omdat de naam van de fotograaf nl. Paul Almasy, is vermeld op de kaart,  ging ik natuurlijk even googelen. Die Paul is een beroemde fotojournalist. Geboren in Budapest en de rest van zijn leven een geboren reiziger die heel veel heeft gedaan. Hij leefde van 1906 tot 2003.
Als je hier klikt, zie je heel veel van zijn werk, waaronder de foto voorafgaand aan deze. Of volgend op, dat weet ik niet.
Leve postcrossing

9 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Prachtfoto's!

Jolande zei

Wat een mooie kaarten.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke foto's. Heel sfeervol.

mar zei

Top sfeer kaarten.

Anoniem zei

Ik ben een fan van oude foto's. Ze zijn prachtig. Ik ga meteen meer opzoeken over deze fotograaf!

Marthy zei

Geweldig, die foto's van Almasy. Ik zou best in die tijd hebben willen swingen onder een Parijse brug.

Sjoerd zei

Dat zijn inderdaad juweeltjes, volgens mij moet je hier moeite doen om van die qude kaarten te bemachtigen.

Judy zei

Prachtige kaarten!
Die dames aan de thee..... je zou zo weer hoeden willen dragen! :)

Mrs. T. zei

Wauw, mooie foto's! En leuk dat je ons een link geeft met meer prachtig werk.