Totaal aantal pageviews

woensdag 23 januari 2019

Tulpen



Mijn man gaat tegenwoordig vaak mee op mijn dagelijkse wandelrondje, dat meestal door de polder voert.
Tussen weilanden en schapen en soms tulpenvelden.
'Kijk', zei hij een paar maanden geleden, 'kijk, ik denk dat het nu weer een tulpenveld gaat worden en het veld ernaast ook'.
Ik kijk hem dan twijfelend aan, want ik heb werkelijk geen flauw idee wat daar gaat groeien. Maar Frits was behoorlijk overtuigend.
Eergisteren maakte ik deze foto, dat was net voor het ging sneeuwen.
'Ik zie al groene puntjes', dat zei hij ook nog.
Nou ik heb heel erg goed gekeken, maar ik zag geen enkel groen puntje, dus ik denk dat de wens de vader van de gedachte was.
Ja, als iemand groene puntjes wil zien, dan zíet hij groene puntjes. 
Maar goed, tulpen dus; ik geloof het inmiddels.
En dan nog wel twee velden.
Ik kan me daar zo op verheugen.
Zo veel tulpen. En ik kan er zo bij komen.
Vorig jaar zagen we vanuit de auto, vanaf de A7 twee velden, rood en roze. Dat was zo mooi dat we later probeerden om er wat dichterbij te komen.


Na enig zoekwerk was dat ook gelukt toen, maar hier, voor déze velden,  zal ik dus helemaal niets hoeven doen.
Ja wandelen, dat wel.
De schapen die normaal hier staan zullen wel op een ander weiland komen te staan, zodat we,  als het voorjaar wordt, kunnen genieten van én tulpen én lammetjes.
En tot die tijd doen we het maar met bossen tulpen. Die kopen we langs de weg, een eindje verder op dat wandelrondje.

Oh ja en ik heb ook nog een flink uit de bol gewassen tulp aan de muur.  (dat is een foto van de Kunstuitleen)




19 opmerkingen:

In de weer zei

Tulpenvelden, ik vind ze zó mooi. Hier zie je dat niet veel daarom laden we wel eens de fiets op de auto en gaan richting de bollenvelden. Mooi fietsen is het dan.

mar zei

Tulpen op het land: een mooi gezicht.

Purperpolletje zei

En nu heb ik dus last voor een oorwurm... Ik vond een lieve versie: https://www.youtube.com/watch?v=rhCy1ET3Zjo

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat een mooie bos! Met van die tere kleuren...
Ik houd ook erg veel van tulpen.
En als de velden in bloei zijn... dan ben ik er als de kippen bij.

Gezellig, dat je samen met je man loopt...
Ik ga zo een rondje doen met mijn overbuurvrouw, want... Henry woont in Mokum.
En da's een beetje te ver voor nu.

Dagdag!
Groetjes van Marlou

.

Mevrouw W. zei

Momenteel heb ik een bos rode tulpen staan en gisteren heb ik witte, die uitgebloeid waren weggegooid.

Die bollenvelden zijn zo mooi! Leuk dat er bij je in de buurt staan dit jaar.

Anoniem zei

Echt mooi die velden. De foto aan de muur is ook prachtig.

schrijfselsvanmij zei

Volgende week ga ik tulpen kopen, daar kan ik me nu al op verheugen

elly zei

Tulpen dus. Ik ben heel benieuwd of het ook echt tulp[en zullen worden.

Nana zei

Toch al een beetje lente in huis. ;-)

Ageeth Mooij zei

Ik hou zo van tulpen! Ze laten de zon een beetje schijnen tijdens de eerste vier maanden van het jaar. Ik heb er soms wel 100 in vazen staan, rechtstreeks van de teler. En tulpenvelden, ik kan niet wachten!

Judy zei

Prachtig als je tulpenvelden in je buurt hebt! En die vaas vol is ook heel mooi!

Marthy zei

Wij zagen vlak voor Enkhuizen de eerste jonge schaapjes.

Sjoerd zei

Ik vind het altijd zo jammer als ze de vaas uit groeien...

Nietzomaarzooo zei

Mooi al die felgekleurde vlakken in het platte land. En de belofte die die puntjes doen. Dat ze er weer aankomen. De tulpen.

Ineke zei

Hopen dat het tulpen zijn. Hier bij mij steken ze al boven de grond, de groene puntjes ;-)

Lot zei

Vorig jaar was ik begin april in de buurt en waren de velden schitterend. We roken in de auto zelfs de heerlijke geur

Emie zei

Het heerlijke van tulpen is dat ze zo fijn hun eigen gang gaan op de vaas. Het kunstwerk is ook al fraai.

miekequilt zei

Wat fijn, tulpen om de hoek. En wat een mooi kunstwerk.

Saralien zei

Mooi schilderij!