Totaal aantal pageviews

donderdag 31 januari 2019

Tasje

Meteen na de Boeddha gingen we even naar de Bijenkorf. Tegen beter weten in.
Ik schreef al eerder dat ik er niks meer aan vind,  terwijl het vroeger een favoriet uitje was en ik er zelfs een paar maanden heb gewerkt. Als kind ging ik al met mijn moeder. De speelgoedafdeling was in mijn herinnering fantastisch. Evenals de delicatessen.
Toen ik er een tijdje werkte vond ik het nog steeds leuk. Ik kreeg personeelskorting, maar echt niet alles was duur. Beetje uitkijken en het was goed te doen.
Ik hoor dat de Bijenkorf  in andere steden nog steeds tamelijk normaal is. Maar in Amsterdam... tsss.


Meteen bij binnenkomst viel mijn oog op een tas. Ik dacht wat een mooie tas is dat, 't is dat ik echt helemaal geen tas nodig heb, want anders...
Voor de zekerheid keek ik even naar de prijs. Ik dacht aanvankelijk aan een typefout op het prijskaartje of de komma verkeerd.



Nee hoor, geen typefout. De prijs was correct. De tas stond er ook nog in een andere kleur, die vond ik ook leuk. Maar kleur kost blijkbaar, want deze tas kostte 1700 euro.

'Er zit niet eens een rits in aan de bovenkant', mompelde mijn eveneens verbijsterde echtgenoot.
'Niet eens een rits'.
Nou, dat is dus de reden dat ik er niks meer aan vind in de Bijenkorf.
We kochten allebei één truffel, eentje met zeezout en karamel en verlieten tevreden de winkel. Want die truffel... die was onovertroffen!

19 opmerkingen:

KnutzEls zei

Belachelijke prijs!

Mevrouw W. zei

Jeetje, wat een dure tassen!

miekequilt zei

Nou ja, dat is niet leuk meer. Ik ben in geen jaren in de Bijenkorf geweest, maar ik mis niks, merk ik.

Lot zei

Met ex-man waren we eens bij de dolle dwaze dagen voor een trui voor hem. Er lag een stapel gewoon op de grond bij een pilaar en al snel vond hij een mooie trui, kijk 30 gulden dat is echt een koopje voor deze mooie. Ik keek nog eens goed en het was dus 300!

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

nee he... 1700 euro!!!!
Niet normaal zeg!
Dat is één van de redenen dat ik ook zo goed als nooit de Bijenkorf binnenstap.
Zijn ze nou helemaal betoeterd!

Laatst zijn Henry en ik boven in de lunchroom geweest, omdat hij een bon had gewonnen.
Een prachtig taartje en een capuccinootje... ja... wel heel erg lekker en een leuk uitzicht,
maar terugkomen? Denk het niet...
Jammer he. Vroeger was het echt een uitje.

Groetjes van Marlou

.

Bernardine zei

We waren afgelopen voorjaar inde Bijenkorf: MIDI-meisje zag sjieke schoenen staan en schrok enorm van de prijs... 800 euro.
Voor ons een goede leerschool: er zijn ook mensen die dat kopen 😬
Maar wij niet!
Nee, een boek op de boekenafdeling, of een taartje op het balkon, dat is voor mij Bijenkorf Amsterdam 😄

Kitty zei

Hahahaha, ik schiet altijd in de lach als ik zulke dingen lees, of zelf aan de hand heb. Te belachelijk voor woorden, dus dan maar.... HAHAHAHAHA!

Elizabeth zei

Daar sla je toch steil van achterover! 't Is een wonder dat die tassen niet vast lagen aan de ketting...

Nietzomaarzooo zei

Wat een koopje!! Zou Paris Hilton zeggen.

De Bijenkorf richt zich op het hoogste segment en expats. Dus mensen die flink wat te besteden hebben. Al een paar jaar terug vond ik het bijzonder dat de omroepster in het Chinees, Russisch en Engels haar berichten deed. Maar kennelijk werkt het concept, want het gaat 'goed' met de Bijenkorf.

Jolande zei

Je moet het gewoon zien als de Nederlandse Harrods :-)

Ferrara zei

Dat is meer dan het minimum maandsalaris. Als je zoveel geld kunt uitgeven aan een tas heb je waarschijnlijk geen idee van de "normale" wereld.

Floor zei

Je moet er wel het prijskaartje aan laten zitten wil je nog enige indruk maken op je vriendinnen, want ik zou denken "wel leuk die tas, bij de Blokker in de aanbieding"?
Niks aan en natuurlijk is het wat de gek er voor geeft, want gek moet je wel zijn.

Willy zei

Ik dacht dat de Bijenkorf niet meer bestond, in Arnhem is de winkel al jaren weg. Met rits was de tas zeker nog een paar honderd euro duurder uitgevallen.

schrijfselsvanmij zei

Veel geld voor een tas .... In München liggen diverse prachtige warenhuizen, daar kijk ik alleen rond :-) Gekocht wordt daar volgens mij alleen door Arabieren

Marthy zei

Belachelijk!! Mensen die zich dit soort 'grappen' kunnen veroorloven hebben er totaal geen notie van hoe een gezin met een modaal inkomen rond moet komen.

Bertiebo zei

Ze lagen zeker wel vast aan een soort ketting. En dat prijsje was heel diep weggestopt 🤨

Anoniem zei

Met zo’n tas zou ik niet eens op stap durven. Wat heb je daar dan aan? Neen, ik vind ze ook niet meer mooi. Dat zeg ik altijd als ik zo’n belachelijk dure prijs zie...

Sjoerd zei

Maar dan heb je ook wat... sakkerdjie in geen 1700 jaar.

Saralien zei

Bizar he. Ik heb er laatst een paar leuke pumps gezien: ook bijna 1000 ipv de 120 die ik had verwacht.... Bijenkorf overschat zichzelf, vind ik. Het is ook maar gewoon een gepimpte V&D.