Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 januari 2019

Een speciaaltje

Zes kaarten tegelijk vielen door de brievenbus. Ik was niet thuis dus ik hoorde de plof niet... dat was een beetje jammer, haha.
Ze waren trouwens alle zes leuk, alle mensen hadden echt hun best gedaan. Ik laat de twee leukste zien. (Want anders kan ik wel bezig blijven)
De eerste:

Via postcrossing uit Duitsland. Ik dacht eerst dat het Her Majesty was, dat zou nog mooier zijn geweest natuurlijk. Maar zo is het ook leuk. Chien au parapluie is de titel van deze foto, gemaakt door John Drysdale.
Dat pakje en dat sjaaltje doen me aan mijn moeder denken trouwens.
En toen... tadaaaah, onder op het stapeltje: Roodkapje

Roodkapje 174  werd me gestuurd door Sonny uit Zwitserland. Zij heeft echt moeite moeten doen om een Roodkapje te vinden dat nog niet in mijn verzameling zat, schrijft ze.
Het is een bijzondere kaart, kijk naar de postzegel op de voorkant. Pro-Juventute-Marken 1985
Dit is, ik hoop dat ik het goed begrepen heb, een maxi-kaart. Een kaart met postzegel op de voorkant en dan moet het ontwerp van kaart en postzegel gelijk zijn. Bovendien moet er nog een stempel op die postzegel  met hetzelfde onderwerp. En als je helemaal fanatiek bent moet die stempel ook nog gedateerd zijn op een dag die wat te maken heeft met het onderwerp. Dus bijvoorbeeld een Marilyn Monroe-kaart met een Marilyn Monroe-stempel en gedateerd op haar verjaardag.
En ik maar denken als een postcrosser om een maxi-kaart vroeg, dat het een extra  grote kaart moest zijn.

Wil je er meer over lezen: klik .
Ik vind het leuk en ik kan me heel goed indenken dat mensen deze kaarten verzamelen. Maar ik ga er niet aan beginnen. Ik houd het gewoon op Roodkapje. Nummer honderdvierenzeventig. Hoe bestaat het?

13 opmerkingen:

Elizabeth zei

Echt kaarten om een glimlach op je gezicht te toveren!

Marlou zei

Hey Bertiebo,

zooo, jij hebt al een aardige verzameling!
Ontzettend leuk onderwerp: Roodkapje!
Dat postcrossing doet mijn nichtje ook. Ze is er heel enthousiast over.
Misschien ga ik ook eens om, al was het alleen maar om de PTT te spekken.
Moet trouwens mijn brief aan Henry schrijven... dus... dagdag!

groetjes van Marlou

Els04 zei

cool die maxi!

KnutzEls zei

Echt een superleuke kaart! Ik zou ook gedacht hebben dat een maxicard een hele grote was. Nog nooit zo iets gezien

Jolande zei

Nummer 174 vind ik hartstikke leuk en het verhaal eromheen ook.
Zo leer je dus ook door door de kaarten weer nieuwe dingen en wij dus ook, want ik zou ook gedacht hebben dat een maxi kaart een grote kaart is.

Kitty zei

Wat leuk zo’n maxikaart! Ik zou er haast om gaan.... nee toch maar niet ;)
Ik kwam op zolder Roodkapjeslint tegen. Oke, geen kaart natuurlijk, maar ik moest wel even aan je denken, haha.

schrijfselsvanmij zei

Heb ik weer wat geleerd

mar zei

Leuk dat postcrossing.

Sjoerd zei

Voor mij is het niets, maar ik vind het leuk als iemand dit als hobby heeft.

Ineke zei

Mooie kaarten Bettie, allebei zo verschillend šŸ˜

Ageeth Mooij zei

Prachtig, vooral die maxi-kaart Bertie!

Jeanne zei

Heel bijzonder, met die postzegel!

juffrouw Ooievaar zei

Dat is nu het leuke van Blogland, dat mensen, die je niet echt kent, moeite voor je doen :)
Wat een leuke kaarten heb je weer ontvangen en die van Roodkapje is wel heel speciaal.
Groetjes Anita