Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 september 2023

Anna in het British Museum

 

Als je in London bent, met déze oma, dan is er een ding dat echt moet en dat is een bezoek brengen aan het British Museum. 
Vanwege het museum, maar vooral om de Steen van Rosetta met eigen ogen zien. 

Niet dat ik verwachtte dat Anna daar bijzonder in geïnteresseerd zou zijn hoor, maar er was voor haar niet aan te ontkomen, ik vond dat het moest. En het is ook gebeurd. 
We gingen het museum in en daar was ze best van onder de indruk. Zo groot, zo druk.  
We zagen de steen en daarna nog wat mummies en gaandeweg vond ze het steeds mooier worden. 
En interessanter. 

Ik kan me overigens niet voorstellen dat een kind niet geïnteresseerd zou zijn in mummies en dat klopte hoor. Anna's belangstelling groeide. 

Ze ging foto's maken, ze ging kíjken. Ze ging zelfs nog even terug naar iets dat ze gezien had. 
Dat waren de Romeinse mozaïeken. De sieraden uit die periode vond ze ook mooi. 
En toen was het wel weer genoeg. Kijk, deze foto's maakte ze zelf. Op de foto onder in het midden zie je mijn hand. Tsjonge, ik ben ook echt een juf hè. 


Het verhaal en de betekenis van de Steen van Rosetta heeft ze thuis precies naverteld. 

En toen was er weer iets raars aan de hand. Na de fontein die het niet deed en de eekhoorns die we niet zagen. 
Nu wilden we eigenlijk een scone gaan eten. Vaak genoeg hebben wij een bezoekje aan het museum beëindigd met een kopje thee en een scone. Ofwel in de buurt, ofwel in het museum zelf.  Maar wat denk je? 
Nergens een scone te bekennen. 
Ik weet niet wat er aan de hand was in London hoor. We probeerden het echt vaak en op verschillende plaatsen. 
Maar nee, men was overal en hier dus ook,  erg sorry, maar helaas...

Enfin, that's llife.  We maakten nog even een foto op de trappen van het museum en dat was dat. Missie geslaagd!

19 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat geweldig om die Steen in het echt te zien. Jullie hebben zeker een vreemde vakantie : geen scones in Londen?!

Anoniem zei

Wat ontzettend leuk om met je kleindochter naar het British museum te gaan. Dit vergeet ze nooit meer.
Ik heb nog nooit van de Steen van Rosetta gehoord. Dus even googlen, en nu ben ik weer op de hoogte. Als ik tijd heb ga ik meer over deze steen lezen.

Judy zei

Wat superleuk! Bijzonder om de steen van Rosetta te zien. Wij waren ooit daar om de tentoonstelling over Tutankhamon te zien. Heel druk was het toen.
Maar geen scone??? wat is dat nou?

Sjoerd zei

Geen scones, geen eekhoorns, London is London niet meer... Maar als het verder leuk is maakt ook dat niets uit.

sjannesblog.com zei

Jullie reis zal evengoed onvergetelijk voor Anna zijn.

Bertiebo zei

Judy, ik zag ook die Tutankhamon tentoonstelling. In London, in 1972 (gok ik). Ik heb er meer dan drie uur voor in de rij gestaan en dat was nog best gezellig ook. Maar toch nam ik me voor om nooit meer zo lang in de rij te gaan staan voor wat voor tentoonstelling dan ook. Fantastisch was het wel. Ik wist toen nog niet dat ik nog heel vaak in het museum zou komen en ook niet dat ik naar Egypte zou gaan om nog meer te zien.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Met Anna, wat fijn en leuk. Dat jullie met je kleindochter een tripje maakten; memories en leerdom ineen ;-)

Emie zei

Anna kreeg gewoon een privé rondleiding. De bofferd. Mooie foto, die laatste!

roentare zei

It is an impressive museum. Great adventure for Ann.

In de weer zei

Ik ga ook eens even opzoeken wat de steen van Rosetta is.
Zo leer ik ook nog wat van de “juf” .

nicole orriens zei

Mooi dat je dat als oma zo meegeeft aan je kleindochter!

Iris Flavia zei

I remember when we were here in the museum and a group of school kids visited, too.
Suddenly we heard a thud. One little girl fainted when she saw the Mummy...
Sad there was no treat to find.

conny's quilts en creaties zei

Mooi om je kleindochter zo spelenderwijs al wat cultuur(en) geschiedenis bij te brengen.

Ferrara zei

Anna boft maar met een Oma die ook "juf" is, zo snuif je al vroeg geschiedenis en cultuur op.

Jolande zei

Zelfs wij zijn met onze kinderen de Rosetta stone gaan bekijken :-)
Ik vind het toch zo leuk hoe Anna in de weer is met foto´s.
Wat scones betreft, die kan ik ook nooit vinden in London, dus hou ik het meestal bij carrot cake.

Marthy zei

Leuk dat ze de dingen die haar opvallen op de foto zet, dat blijft hangen bij haar. Wat zijn ze op deze leeftijd al wijs hè, wijzer dan ik vaak denk. Het zijn net sponzen, daarom is zo'n reisje ook zo leuk.

Hans zei

Het British Museum is een schatkamer, net als Anna.
Haar schatten worden nu verzameld waar je later nog op terug kan kijken en dingen heeft geleerd. Hans

Jeanette Renting zei

Enig om met kleindochter naar Londen te gaan. Komen de anderen ook aan de beurt? Of is dit iets wat zij graag wilde doen? En fotograferen zit er al vroeg in, mooie herinneringen.

elly zei

Jammer van die scones maar gelukkig was dat niet het enige en kwam er veel moois voorbij