Totaal aantal pageviews

woensdag 13 september 2023

Kamperen

 Dat mooie gedicht dat ik gisteren liet zien hier... dat liet ik natuurlijk niet zomaar zien. Dat had een reden. 

Déze reden:  mijn man en ik zijn het met enige regelmaat oneens. Ik wil ons huis zo leeg mogelijk hebben. In die zin dat alles wat we niet meer gebruiken er uit moet. 
Vind ik. Vindt hij niet. 
De tent is een mooi voorbeeld. We hebben al in geen jaren meer gekampeerd. En de tent neemt een boel ruimte in beslag. Dus: weg ermee. 
Vind ik. Vindt hij niet.

We kwamen tot een compromis: we gaan een keer kamperen en als het niet bevalt (daar was ik van overtuigd) mag de tent weg. En anders niet. 

Zo gezegd, zo gedaan. 
In de laatste week van augustus, natuurlijk die ene week dat het weer zeer wisselvallig was en de voorspelling ook, in die week hadden we tijd. 

Ik zocht en vond op het laatste nippertje een camping aan de Linge. Toen ik de eigenaar belde klonk hij zorgelijk, het was heel erg druk, weinig plek... Maar toen hij hoorde dat het om een tent ging bleek dat daar plaats genoeg voor was. Nou, mooi. 
En zo vertrokken we op zondagmorgen in de stromende regen richting de Linge, het dorp Acquoy. Het regende nog steeds toen we op de camping aankwamen en we zagen het somber in. Maar we konden droog wachten in 'de bibliotheek', een ruimte met veel boeken en folders enzo en toen werd het even droog. 
Wij hebben een makkelijke tent, een Karsten tent die je oppompt en net voor de volgende bui stond hij. 


Ik ga er geen cliffhanger van maken: de tent gaat niet weg! En wij nemen ons voor wat vaker te gaan kamperen. Wel vroeger in het jaar als het nog wat langer licht is. 

Alle bezwaren die ik had of dacht te hebben, zoals te koud, te nat, te stijf en te oud, en het eeuwige gezeur over dat je met de toiletrol onder je arm naar de wc moet en de douches die koud worden als je er net onder staat... dat was allemaal niet zo. 
WE (ik dus ook) vonden het weer net zo leuk als altijd. Lekker kamperen!

24 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Toch goed dat jullie het geprobeerd hebben. Zo zie je maar weer...

Sjoerd zei

Kamperen zullen we nooit meer doen. Maar ik heb het ook altijd leuk gevonden, altijd een avontuur.

izerina zei

Fijn,dat je de tent niet meteen wegdeed.

sjannesblog.com zei

Het was een mooi experiment! Leuk tentje!

Judy zei

Dapper om de tent uit te proberen! Ik ben nooit een kampeerder geweest, maar dit ziet er toch aardig comfortabel uit.

memvan7 zei

Wij hebben bijna dezelfde tent, andere kleurstelling en met iets meer luifel (die ook dicht kan). En idd hij neemt best wel ruimte in beslag.

Emie zei

We hebben vorig jaar onze tent weg gedaan in het kader van ' wat we niet gebruiken, kan weg'. Geen spijt van. Wel heel veel goede vakantieherinneringen en heimwee naar die tijd..Stoer van jullie!

Kitty zei

Ik vind het héél leuk.... voor jullie ;)
We hebben een vouwwagen gehad en een caravan. Leuke vakanties mee gevierd, maar zouden het nu toch niet meer willen. Inderdaad, o.a. vanwege het nachtelijk plassen...

Iris Flavia zei

Wow. To camping then! I´m not a fan, I rather sleep in the car, but great you´re back at some fun!

Jeanette Renting zei

Goed gedaan Bertie. Kamperen is geweldig! Veel plezier met de tent die mag blijven.

In de weer zei

En zo is dat Bettie, die bezwaren die jij opnoemden kregen wij ook altijd te horen, maar wij hadden er geen last van.
Misschien een rare vergelijking, maar je hoort ook altijd, de eerste pannenkoek mislukt altijd, nou nog nooit meegemaakt.
Wens jullie nog veel kampeerplezier en waar jullie waren is het in het voorjaar schitterend.

miekequilt zei

Wat heerlijk voor jullie. Gewoon gaan. Dat nachtelijk naar de wc gaan mis ik echt nu wij met de caravan weg zijn. Toen we met het busje weg waren móésten we wel en ik vond het absoluut niet erg. Even de prachtige hemel vol sterren bekijken. Ik wens jullie heel veel plezier!!
Oja, wel goede stoelen meenemen want goed kunnen zitten is heel belangrijk.

biebkriebels zei

Toch goed dat jullie het geprobeerd hebben en het mee viel. Op naar de volgende keer!

Elizabeth zei

Ik vind het heel sportief van jullie om te kamperen in een tent...

Floor zei

Nou, maar goed dat jullie het hebben uitgeprobeerd!
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gekampeerd door die dingen die je hier noemt.
Nee, ik begin er ook niet aan, houd gewoon teveel van comfort.
Jullie gaan nu weer fijn genieten van jullie tent, en niet te veel weggooien hoor, kan altijd nog van pas komen :-)

conny's quilts en creaties zei

Dat was dus een heel goed idee om te proefkamperen. Zeker met zo'n mooie tent! Via " de groene koepel" zijn er ook prachtige kleine natuurkampeerterreinen te vinden in Nederland. (Bijv. Bij Veere) Prachtige locaties en, niet onbelangrijk, prima sanitair. Voor als jullie nog eens op pad gaan:)

Miriam zei

Wat een sportiviteit! Was het echt te doen met jouw rug? Dan ben je in driekwart jaar enorm vooruitgegaan.

Jolande zei

Zowel Paul als ik waren van huis uit gewend om te kamperen, dus gingen we automatisch samen ook kamperen en kochten we een tent.
Dat deden we altijd wel luxe, want we namen onze dekbedden mee i.p.v. slaapzakken, hadden 3 pitten om op te koken enz, maar het is nooit echt mijn ding geweest.
Toen ik huizenruil ontdekte was het dan ook heel snel over met kamperen; de tent hebben we weggedaan en mij krijgen ze nooit meer in een tent of op een camping.
Maar ik vind het grappig om te lezen dat jij het toch weer leuk vind en ik wens jullie dus nog heel veel kampeerplezier.

Marthy zei

Ik kan het me helemaal voorstellen. Die sfeer op een camping, heerlijk. Toen wij deze zomer bij zoon en schoondochter op de camping waren voelde ik me direct weer helemaal thuis.

Ferrara zei

Er zijn veel leuke plekken in Nederland om je tent op te zetten. Toiletrol onderje arm is al lang niet meer aan de orde. Veel sanitair heeft vloerverwarming. Jullie hebben de leeftijd dat je buiten de schoolvakantie kunt gaan dat is een enorm voordeel. Ons bevalt dat prima. Hou die tent nog maar even.

Josephine zei

Wat ben je toch een heerlijk schat, hahaha moest er hartelijk om lachen
hoe je alles beschreef en heb daar dan altijd meteen een beeld bij.
Maar het resultaat vind ik heel verrassend, en zeker omdat het weer
niet ideaal was. Wat een geluk dat die tent nog gewoon op zolder lag
en jullie nu weer vaker gaan kamperen met plezier. LEUK!!!

roentare zei

The tent looks rather new and modern

mrs H. te B. zei

KAmperen is heerlijk (als het weer maar een beetje Meewerkt....). En dat plekje aan de Linge is fantastisch!

schrijfselsvanmij zei

Kamperen: ja, maar dan wel met caravan of camper