Totaal aantal pageviews

zondag 3 september 2023

Trafalgar Square weer!

Natuurlijk dacht ik terug aan mijn eerste keer in London. Dat was in 1970, ik was met drie vriendinnen op liftvakantie in Engeland en we 'deden London aan'.  Op de  zwart-witfoto zit ik in het midden. Het linker meisje is totaal uit beeld. Maar degene die de foto maakte en het meisje rechts zijn nog steeds vriendinnen. 


Enfin, voor Anna was het verhaal van de vierde plinth nog niet zo interessant. 
Het was ook niet zo eenvoudig uit te leggen,  daar ter plekke. 
Maar het maakte niks uit. Trafalgar Square, dat vond ze wel heel erg leuk. En dat is het ook natuurlijk. 
Je hebt er de fontein zoals je ziet op de foto hierboven.                                                                   


En er is meer te zien daar.
Anna zit hier voor wat ooit het kleinste politiebureau in Engeland was. Nu is het een opbergruimte. En Anna ziet ondertussen de wereld langs trekken. 
Natuurlijk gingen we ook nog kijken naar de standaardmaten van de inch en de foot die er liggen. 

Maar het (letterlijk) hoogtepunt  op Trafalgar Square was natuurlijk het klimmen op de leeuwen. Ik weet niet of het mag, maar  ik weet wel dat ik het ook deed, met die vriendinnen. Mij moesten ze er zo ongeveer op hijsen. Maar Anna niet hoor. Die deed dat gewoon even! 

Nog steeds op zoek naar een scone, dus tenslotte even proberen in de Portrait Gallery. Niks ervan!


11 opmerkingen:

izerina zei

In 1970 nooit gedacht,dat je er ooit met een kleindochter zou zijn

Sjoerd zei

Anna vergeet deze vakantie nooit...

Judy zei

Zo leuk! Ja, ik was er ook ooit met een jongerenreis, en later met mijn zoon. Ik moet nodig weer.... Dan maar geen scones.

miekequilt zei

Heerlijke stad, maar onbegrijpelijk van die scones. Is Anna nu ook Londen fan?

Iris Flavia zei

Great you are still friends after all those years!
I lost contact to all of them. I think we were but "school-friends".

A storage room??? I learn so much here!
Fun with the lion, sad with the scones!

Emie zei

Als je zo door een enthousiaste oma de stad gepresenteerd krijgt, dan vergeet je dat nooit meer. Wat een leuke ervaring voor jullie alle drie!

Jolande zei

Geweldig toch om dat met je kleindochter allemaal te kunnen doen en bekijken.
Die foto uit 1970 is ook erg leuk.
Ik was er 6 jaar later voor de eerste keer. Het was met school, ik was al naar Parijs geweest en London hoefde voor mij helemaal niet, maar mijn vriendinnen gingen en drongen erg aan dat ik ook mee zou gaan.
Na lang twijfelen ben ik toch meegegaan en de rest is history: No place like London :-)
Ik geniet dus volop van jouw verhalen en foto´s.

Marthy zei

Ik ben er twee maal geweest, in Londen maar weet er niet veel meer van, waarschijnlijk geen indruk gemaakt. Maar Anna zal dit wel bijblijven, dat is zeker.

In de weer zei

Het kleinste politiebureau, dat vind ik dan weer leuk en ook je foto’s hoor !

Hans zei

Wat een leuke herinnering en nu met Anna helemaal bijzonder.
Wat jammer het kleinste politiebureau in Engeland had zijn functie moeten houden. Hans

roentare zei

You took a true portrait here!