Totaal aantal pageviews

donderdag 28 september 2023

Buren

 En na Buren nog even over buren, gelukkig heb ik in ons rijtje ook hele lieve, leuke buren. 

Een van de buurvrouwen heeft iets bedacht wat ik nog nergens zag. 
Iedereen kent wel de mini-biebs. Er zijn er heel wat in Nederland. In de meest leuke en vaak originele vormen. Ik maak er regelmatig graag gebruik van,  zowel om iets te lenen als ook om er iets in te plaatsen. Superleuk. Ik heb er in de afgelopen jaren wel eens een paar laten zien. 


Maar die leuke buuf van ons,  die plaatste een mini bieb voor... tijdschriften.  
Ze kocht een kastje, schilderde het supernetjes in een prachtkleur en hop daar stond de mini bieb. ALLEEN voor tijdschriften.
Wat een mooi initiatief hè. Ze vertelde gisteren dat het loopt als een trein, blijkbaar is er veel belangstelling. 


Zelf zit ik niet zo in de tijdschriften. Eigenlijk heb ik maar een abonnement en dat is op een geschiedenisblad. Maar ik krijg bijvoorbeeld wel de magazines van de kranten en het blad van Natuurmonumenten. Dus die gaan na lezing in de bieb. En een enkele keer koop ik wel eens een Libelle of een Margriet. Die gaan er dan natuurlijk ook in. 
Tja ik zei het, ik heb ook echt leuke buren! 

24 opmerkingen:

Judy zei

Superburen! En een superidee. Want je blijft zo vaak met een stapel tijdschriften zitten, die uiteindelijk in de papierbak verdwijnen. En nu hebben anderen er ook iets aan.

Mevrouw W. zei

Dat is ook goed bedacht. Hier liggen ook weleens tijdschriften in de minibieb, maar dat is dan weer een gewoon een minibieb waar ook boeken in liggen. Afgelopen weekend kwam ik een doosje gemberthee in de minibieb tegen. Ik vind het wel grappig dat er mensen zijn die op deze manier hun spullen willen weggeven.

Elizabeth zei

Ja, goede buren zijn wel belangrijk. Het hoeven niet perse je vrienden te zijn, als je er maar voor elkaar bent in tijden van nood.
Wat een leuk kastje voor tijdschriften maakte jouw buurvrouw! Zeker net zo leuk als een minibieb voor boeken...

Anoniem zei

Dat is leuk. Vaak lees je een tijdschrift zo uit en bij het oud papier is zonde. Superleuk idee.

izerina zei

Wat een leuk idee. Zal ik eens vragen aan de mini-bieb mevrouw hier

Sjoerd zei

Inderdaad een leuk idee, kun je je eigen leesmap samenstellen.

miekequilt zei

Wat een goed idee. Ik lees heel graag tijdschriften en voor mij zou zo'n bieb ideaal zijn. Ik weet nooit zo goed wat ik met mijn tijdschriften moet doen en dan is dit een goede oplossing. Ik ga eens rondkijken of de biebjes hier ook tijdschriften hebben.

sjannesblog.com zei

Heel goed idee! Leuke buren is toch goud waard!

Jeanette Renting zei

Een heel goed en leuk idee. En je kunt nog eens iets anders lezen, dan waar je zelf een abonnement op hebt.

In de weer zei

Gelukkig dat je ook leuke buren hebt in jullie straat.
Heeft er niet eens een buurjongen een zoveel gangen diner voor jullie gekookt ?
Tijdschriften komen hier regelmatig via onze dochter in huis en die geef ik dan weer door aan onze buurvrouw, die geeft ze weer aan een vriendin en dan gaan ze weer door naar haar dochter en misschien nog verder, wie weet.
Prachtig is het kastje van je buurvrouw met dit superidee.

Bertiebo zei

Ja, dat deed de zoon van deze tijdschriftenbiebbuuf. Samen met een andere buurvrouw uit ons rijtje. Dat was ook heel bijzonder. Met mijn naaste buren gaat het tegenwoordig redelijk, maar we hebben heel wat ellende gehad.

Emie zei

Wat een briljant idee en dito uitvoering.

Kitty zei

Leuk, we zagen het staan. Over die andere buren heb ik al meer verhalen gehoord...

roentare zei

It is like a mini library

N8W8 zei

Het idee is niet nieuw.
1) Zo'n 50 jaar geleden stond er op het Stationsplein in Haarlem (indertijd naast de VVV) een grote overdekte soort "container" van het Rode Kruis en daar kon iedereen z'n tijdschriften in deponeren.
Het Rode Kruis zorgde er vervolgens voor dat die tijdschriften in de wachtkamers van huisartsen en ziekenhuizen kwamen. Heel veel tijdschriften daar toen naar toe gebracht; ik werkte indertijd voor de VNU en daar kreeg je als medewerker voor een X-bedrag aan guldens gratis abonnementen op tijdschriften.

2) In de spoorwegbieb op het Amsterdam Amstelstation, beneden in de grote hal (in de buurt van de Etos) liggen regelmatig tijdschriften. Daar haal en breng ik ook vaak tijdschriften naar toe.

3) En in heel veel mini-boekenkastjes hier in de buurt liggen tijdschriften.

Ferrara zei

Opvallend kleurtje, daar wandel je niet zomaar aan voorbij. Leuk!

Bertiebo zei

Ja in de minibiebs in de buurt liggen naast boeken ook tijdschriften, maar deze is echt alleen voor tijdschriften en dat zag ik niet eerder.

Floor zei

Is zeker leuk. Zonde om tijdschriften weg te gooien toch?
Ik heb verschillende tijdschriften van goede doelen, maar ook de Libelle.
Die gaan naar een vriendin en zij geeft ze weer door aan haar vriendin etc.
Veel plezier dus van zo'n blad.

Marthy zei

Ontzettend leuk idee. Ik koop weleens wat tijdschriften in de kringloop. bijvoorbeeld de Seasons, daar zitten mooie pagina's in waar ik enveloppen van kan maken.

Els04 zei

Super cool!

Jolande zei

Wat leuk een minibieb voor tijdschriften, die heb ik ook nog nooit gezien.
In Belgie kreeg ik veel (Flight) Magazines van de collega´s van Paul, die allemaal wisten dat ik ze gebruik om te knippen en te plakken.
Hier heb ik een stapel Daphne´s Diaries en laatst kreeg ik wat oude Libelle´s en daar was ik als een kind zo blij mee :-)

Hans zei

De mini bieps worden toch goed bezocht, hier zie je ook regelmatig staan. Hans

Iris Flavia zei

That´s a great idea. I rarely buy magazines. Got two some weeks ago, they sit in a box with other items to give away when I know it won´t rain for a couple of days.
Yay for nice neighbors!

Alet Venhuizen zei

Onzettend leuk zoiets. Ik zou er ook zeker gebruik van maken!