Totaal aantal pageviews

zondag 10 september 2023

Gezichtjes

 Mijn bijna-buuf Kitty aan het woord: 'Ik ging mijn wekelijkse pillendoos weer aanvullen en deze drie voor vanavond had ik even apart in een glaasje gedaan. Het moet toch vaker gebeurd zijn maar nu zag ik het ineens… '


Tineke Dieks zag een gezichtje in deze afstandsbediening: 


Bloglezer Esther aan het woord: 'Boven een poortje uit 1600 zag ik een gezichtje: onder de gouden schelp. Toen ik de foto later beter bekeek zag ik nóg een gezichtje: boven de gouden schelp. Eentje die z’n tong uitsteekt. Of heb je deze misschien al eens geplaatst?'

 
Nee, dat dacht ik niet. Er ging bovendien nog steeds geen belletje rinkelen bij die vraag. 
Maar het kwam me wel heel bekend voor, dit plaatje. Toen bleek dat de foto gewoon in Hoorn is gemaakt. En dat poortje uit 1607 heb ik heel vaak gezien. Het is de poort van het admiraliteitsgebouw in mijn eigen stad. 



Een foto van een prachtig zonnebloemenveld in Zwitserland stuurde bloglezer Wendy. Het gezichtje zag Wendy pas toen ze weer thuis was. Ja zo gaat het vaak. Dank, Wendy superleuk!

Dank jullie wel allemaal en blijf speuren, mensen:

bettievdgriend@hotmail.con


14 opmerkingen:

Kitty zei

Leuke snoetjes weer, hihi.

Sjoerd zei

Die zonnebloem is super...

Judy zei

Zomaar zie je ze ineens! Leuk weer.

Emie zei

Ze zijn allemaal weer heel treffend met de zonnebloem als mijn favoriet!

miekequilt zei

En weer een leuke serie!!

Knutselpret zei

Echt geweldig ik zie het ook vaak in bomen❤️

N8W8 zei

Wat dacht je van deze pareidolie?

https://www.google.nl/maps/@52.3699364,4.8923717,3a,44.7y,104.46h,100.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1s49zUqEBvTHyiliaf30wZAQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Rokin 99, Amsterdam.

Fijne zondag!

Anita Willems zei

Als je oog er eenmaal op valt, dan zie je overal gezichten.

Iris Flavia zei

Thanks for the smiles.
I found one, too. On the way.

Ferrara zei

Ik moest zoeken naar het gezichtje in de zonnebloem, maar uiteindelijk zag ik het. Ze zijn weer geweldig.

s.c zei

Leuk hoor.

Josephine zei

Ook deze zijn weer heel geslaagd, en een giller dat poortje uit 1600, ik zie
daar ook twee gezichtjes in, en dan staat dat notabene nog in Hoorn ook.;-)

Jolande zei

het zijn weer hele leuke en duidelijke hahaha

roentare zei

I can see spot faces in all of them!