Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 september 2023

Thee


 Soms vind je wel eens wat. 

Als je een keukenkastje opruimt bijvoorbeeld. Ik deed dat met de afdeling thee. En ik vond wat prachtige pakjes thee. Geen theezakjes maar theepakjes. 
In ieder pakje zit een kartonnetje met thee, losse thee welteverstaan. 
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er aan kom. Ik zal het niet zelf gekocht hebben, het moet een cadeautje zijn geweest dat een beetje achterin het kastje terecht is gekomen. Per ongeluk. Ik heb natuurlijk lang in bed gelegen begin van dit jaar. Misschien dat iemand het me toen gestuurd heeft. Dit lijkt heel ondankbaar, maar ik heb het op dat moment echt gewaardeerd, dat is zeker. Alleen is er een en ander uit mijn herinnering verdwenen. En opruimen deed ik toen niet zelf natuurlijk. 

Best speciaal dit cadeautje,  vind ik. De namen alleen al: 
Eternal Youth, Inner Peace, Fooocus, Reset en Almond Dreams.

Ik heb ze vooraan gelegd, allemaal en ga ze een voor een op gebruiken. 
Ik begon met Moments: Minty Aloe Vera. 
En daar zit dan lemongrass in en spearmint, ginger, lemonpeels, black pepper, liquorice root en Aloe Vera. Oh en sugar. Dat is dan wel weer een minpuntje. Ik neem nooit suiker in mijn thee. 
Maar goed. Ik ben er maar eens even een uitgebreid Moment voor gaan zitten. Deed ook eventjes niks anders. Heerlijk!!!


Ik denk dat zoiets best goed is voor een mens. Gewoon even zitten en genieten van een heerlijke kop thee. 


16 opmerkingen:

Judy zei

Dat zijn bijzondere theetjes! Geniet ervan!

Emie zei

Had je die losse thee niet beter in een thee- ei kunnen doen? Je hebt wel helemaal gelijk dat het heel goed is voor een mens om even niks te doen dan te genieten van een kop geurige thee.

Iris Flavia zei

What a very yummy surprise (minus the sugar) and I agree to the moments you have to yourself like that.
I still have your note taped on my monitor (May you LIVE all the days of your life).
Have a great one, here it´s summer again!

miekequilt zei

Dat is zeker waar. Even rust bij zo'n heerlijke kop thee werkt al goed. Geniet er maar van.

Kitty zei

Even een zen-momentje. :) Wat een mooie pakjes!

roentare zei

Drinking tea is such an enjoyable hobby

Sjoerd zei

ik ben een "echte" theeliefhebber. Al die toegevoegde ingrediënten hoeft voor mij niet.

Jolande zei

Leuk toch zo´n onverwachte vondst in je eigen keukenkastje.
Ik drink graag thee, nu van de theeplantage hier ´om de hoek´, maar echte genietmomentjes heb ik toch meer met een kop koffie.

Marthy zei

Alleen de pakjes zijn al mooi, die stralen rust uit.

Elizabeth zei

Dat zijn bijzonder mooie theepakjes!

Hans zei

Zelf ben ik ook een thee drinker, verschillende soorten hebben mijn aandacht.
Een mooie verpakking, thee geeft een moment voor jezelf. Hans

Josephine zei

Absoluut heel rustgevend even een momentje voor jezelf, en dan smaakt
zo'n kopje bijzondere thee extra lekker. Hoop dat je geen last heb
gehad van de losse lemongrass sprieten want dat is minder fijn om
door te slikken. Wel heel mooie pakjes zijn het Bettie.

izerina zei

Dat is dubbel plezier. Toen je het kreeg en nu

Knutselpret zei

Losse thee is toch heel anders en heel erg lekker

KnutzEls zei

Lekker Zen momentje.

juffrouw Ooievaar zei

Leuk dat je de thee weer gevonden hebt, eigenlijk 2x een cadeautje ;)
Fijn dat je nu een thee moment inlast en rustig de tijd neemt om van je thee te genieten,
dat zouden we allemaal vaker moeten doen.
Groetjes Anita