Totaal aantal pageviews

zondag 13 januari 2013

Skyfall

James Bond... Er zijn drieentwintig James Bondfilms en ik heb er twee gezien. De eerste en de laatste. De eerste was Dr. No. Ik was dertien of veertien en volgens mij was ik met school in Amsterdam. Ik was weinig gewend op filmgebied (we hadden ook nog geen televisie) en ik was diep onder de indruk. Veel weet ik er niet meer van, alleen dat er een giftige, dodelijke spin over de arm van James Bond (toen nog Sean Connery) kroop. Heel eng!
Al die jaren tussen toen en nu heb ik geen enkele behoefte gehad aan meer James Bond. Maar gisteren gingen we zomaar naar Skyfall, op zaterdagmiddag. Waarom weet ik niet. Ja, ik vind Daniel Craig erg leuk, dat wel. En Judy Dench ook. Het is ook erg engels.  Hoe dan ook,  ik vond het geweldig. Heb me geen seconde verveeld en vol spanning meegeleefd met James en M. Die spectaculaire achtervolging aan het begin... Wow, hoe doen ze dat toch allemaal. Hoe máken ze het? Enfin,  al met al  ben ik toch verbaasd over mezelf!

Geen opmerkingen: