Totaal aantal pageviews

dinsdag 15 januari 2013

Vincent van Gogh met een 3D-bril

Het is weer een en al tentoonstelling hier, zoals jullie zien. Eerst ging ik naar Diane Arbus in het Foam. Daar om de hoek is het Stadsarchief van Amsterdam. Dat is alleen al vanwege het gebouw telkens weer de moeite van een bezoekje waard. Bovendien is er vaak een aardige tentoonstelling. Gewoon leuk om even te snuffelen.
Daarna ging ik dus naar het Joods Historisch Museum en ik eindigde de dag in de Beurs van Berlage waar Vincent van Gogh in 3D te zien is. Dat was nog een dure tentoonstelling ook (14 euro) en ik vond er helemaal niks aan. Maar dan ook niks. Het was al kwart over vier toen ik binnenkwam, dus ik vroeg aan de portier of ik alles zou kunnen zien voor sluitingstijd. Hij dacht dat ik ongeveer een uur nodig zou hebben, maar ik stond binnen een half uur buiten. Bij binnenkomst kreeg ik een 3D-brilletje op en daarmee kon ik in gele cabines telkens een bepaald schilderij in 3D zien. Dus dan zag je bijvoorbeeld de bloeiende amandelbloesem naar voren komen en een beetje wiebelen in de wind. En er kwamen kraaien op je afgevlogen bij een schilderij van een maaiveld. Dat soort gedoe! Het lijkt me leuk voor kinderen die niet zo heel graag naar een museum willen. Hun interesse zou misschien gewekt kunnen worden. Maar voor mij voegde het niets toe. Vincent van Gogh is prachtig zoals het is, daar hoeft niks bij! En zeker geen wiebelende bloesemtakken of golvende bloemenvelden.

En over Vincent van Gogh gesproken, dit vind ik dan wel weer bijzonder: klik

Geen opmerkingen: