Totaal aantal pageviews

maandag 7 januari 2013

Strijkkralen

Nou kijk, dat gaat zo: je koopt eerst op de rommelmarkt een grote hoeveelheid strijkkralen voor een prikkie. Dan vet je een grote of een kleine ovenschaal een beetje in, zodat de kralen aan de zijkant blijven hangen. En je vult de bodem. Vervolgens zet je het geheel in de oven op 200 graden, ongeveer een minuut of tien. Als alles is afgekoeld haal je uit de ovenschaal een vrolijk gekleurd mandje. Een flexibel mandje mag ik wel zeggen. Ik denk dat het leuker is om kleine kommetjes te maken, maar ik had heel toevallig net een nieuw broodmandje nodig et voila:

6 opmerkingen:

Marga zei

wat leuk!

Diana zei

nog nooit van gehoord "strijkkralen" maar wat een leuk resultaat.

KnutzEls zei

Super idee. Maar ik heb geen strijkkralen :-((

Bertiebo zei

Haha, het idee is niet van mezelf hoor, je ziet het overal op het internet. En Els, ik had ook geen strijkkralen, ik vond ze op de rommelmarkt!

Therese zei

Net strijkkralen gekocht voor mijn jarige kleinzoon. Wel een leuk idee om er zelf wat mee te doen als het zo van pas komt.

Jacqueline zei

zo leuk hé. Ik heb ook een mooi rond schaaltje staan. Het stinkt wel een beetje maar dan ben je ook wat leuks