Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 september 2013

Beter Engels, Beter Spellen, Beter Rekenen

Oh, oh, oh , wat kan ik toch chagrijnig worden als ik fouten heb in mijn dagelijkse testen bij Beter Engels, Beter Spellen en Beter Rekenen.  En blij als ik alles 'goed heb'.
Gisteren ging het het mis. Het begon al bij Engels.
Moest ik eerst inloggen, wat normaal nooit nodig is en toen wist ik natuurlijk het wachtwoord niet. Dus een nieuw wachtwoord aangevraagd, letterlijk wachten op dat woord en toen de test gemaakt. Met een stomme fout.
Daarna Nederlands. Dat is mijn beste onderdeel en ik was al weer hard op weg naar de 100%. Maar ik maakte een fout en dan duurt het weer zes weken voor ik die 100% kan halen.
Er werden vier woorden gegeven en ik moest aangeven welk woord fout gespeld was. Ik gokte op pH waarde en keek eigenlijk niet meer naar de andere drie. Ja zeg nou zelf het zou toch logischer zijn geweest als het allebei hoofdletters hadden moeten zijn, of allebei kleine letters. Niet dus. Het hoort zo en een ander woord bleek het fout gespelde woord te zijn.
Nou, dan heb ik er al de pest in. En dan moet rekenen nog.
Ik kan je verzekeren dat ik daar nooit de 100 % zal halen. De eerste drie sommen los ik meestal wel op. Maar de vierde is bijna altijd een rotsom.
En toen ik die van gisteren zag, werd ik al onwel. Echt een afgrijselijke som. Kijk zelf maar:

Twee treinen vertrekken op hetzelfde tijdstip: een sneltrein rijdt met een vaste snelheid vanuit A naar B, en een boemeltrein rijdt met een vaste snelheid vanuit B naar A.
Na enige tijd passeren zij elkaar bij X. Precies 1 uur na dat passeermoment bereikt de sneltrein zijn bestemming, terwijl de boemeltrein 4 uur na het passeermoment zijn bestemming bereikt.
De sneltrein reed keer zo snel als de boemeltrein.
(Je mag de tijdelijk lagere snelheden tijdens het starten en stoppen verwaarlozen.)


Tssss, alsof ik ooit aan die tijdelijk lagere snelheden tijdens het starten en stoppen gedacht zou hebben.
Enfin zoals ik zei, ik wás al chagrijnig dus ik dacht 'ga ik hier heel lang over nadenken, ga ik het tekenen, ga ik hulp vragen?'
'Nee, geen zin. Weet je wat? Ik vul gewoon wat in en dan is het klaar voor vandaag'.
En dat deed ik. Ik vulde gewoon wat in en klikte op verzenden.

Hahaha, laat dát antwoord nou goed zijn!!!




1 opmerking:

Madelief Weideveld zei

Haha, goed van jou!
Leuk hoor, ik ga me ook aanmelden.
Dank je voor de tip. Zou ik me ook gaan ergeren als ik teveel fouten maak? Ik weet het wel zeker.
Madelief.