Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 mei 2015

Verlies niet de moed

Gisteren werd  'Verlies niet de moed' uitgezonden.
Verlies niet de moed, dat waren de afscheidswoorden op papier van de grootmoeder van Hella de Jonge, voor zij werd afgevoerd naar Westerbork en vandaar naar Auschwitz.
Hella de Jonge kreeg een doos met familiepapieren en foto's van haar vader Eli Asser, toen die ging verhuizen. Ze ging daardoor op zoek naar haar familiegeschiedenis, waar bij haar thuis nooit over was gesproken en maakte een werkelijk prachtige en zeer aangrijpende documentaire. Haar verhouding met haar vader Eli Asser was niet goed en gaandeweg het filmen van haar zoektocht wordt die relatie beter. Het werd mij een beetje duidelijk waarom de ouders van Hella de Jonge waren zoals ze waren.Voor zover je zoiets ooit in kunt voelen natuurlijk.
Ik ben echt diep onder de indruk.
Voor wie niet gekeken heeft (het werd vrij laat uitgezonden) je kunt het nog inhalen. Klik

4 opmerkingen:

Rubato zei

Hallo,
Ja, ik heb het ook gezien. Een prachtige ontroerende reportage.

Onliemie zei

Vandaag zag ik op TV "de laatste dagen van Anne Frank..." Ook een reportage die zo aangrijpend was...

Thérèse zei

Ja Betty, ik was er ook erg van onder de indruk.

Mirjam zei

Ik heb het niet gezien, maar ik denk dat ik het nog even ga inhalen...
Lijkt me inderdaad heel mooi...
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam