Totaal aantal pageviews

zaterdag 8 december 2018

Alleen een paar foto's

Vandaag alleen een paar foto's, die (in mijn ogen), passen bij de stad. Hoewel dat eigenlijk ook weer twijfelachtig is voor wat betreft de eerste twee. Die passen wel, maar zijn zeldzaam geworden, niet meer karakteristiek.



Hij blijkt er dus nog te zijn, de echte Engelsman. Maar ik zeg er meteen bij dat deze gentleman ook de enige was die ik, zo uitgedost,  zag.
Verder beken ik,  met een rood hoofd,  dat ik geen toestemming heb gevraagd voor deze foto. Normaal kan het me niet schelen, ik vraag het gewoon en als iemand nee zegt, is dat ook prima. Maar nu wilde ik gewoon geen nee. Met dit resultaat.

De andere foto is gemaakt in een zeer gemeleerde wijk,  qua bewoners. White Chapel, East London.
Toch zie je telkens weer het oude London terug. En wordt er altijd weer gebouwd. Of hersteld. Altijd.
Op deze foto zie je ook nog hoe herfstig het was.
Verschillende mensen vroegen of het niet aantrekkelijker is om London in de zomer te bezoeken. Ja, als je bijna nooit gaat, dan misschien wel. Maar wij gaan vaak en houden juist van die grijze, mistige, herfstige sfeer. Het moet niet regenen natuurlijk hè, want dan is het een ander verhaal. We hadden mazzel, het heeft alleen de eerste avond geregend.
Nou hier is de foto:



11 opmerkingen:

schrijfselsvanmij zei

Doet me denken aan ‘de wrekers’, die man met zijn bolhoed

sjannesblog.com zei

Onmiskenbaar Engelse sferen, leuk!

mar zei

Mooie sfeerfoto's.

Sjoerd zei

Ik denk dat de Brexit ook een beetje een hang is naar het oude England dat aan het verdwijnen is.

Judy zei

Leuk zo'n ouderwetse Engelsman! Jammer dat dat verdwijnt.

Ineke zei

Oh ja, mooie foto, die bolhoed, geweldig...

Anoniem zei

Ja, dat is een echte. Zeldzaam, maar dus toch nog te zien.

Marthy zei

De kans om zo'n foto te maken zou ik me ook niet laten ontglippen.

Emie zei

Prachtfoto!

Jolande zei

Paul en ik hadden het er laatst nog over dat je in Londen op straat nooit meer mensen met een bolhoed ziet, maar jij zag er dus nog wel een!
Echt geweldig leuk en ik snap helemaal dat je die foto gewoon moest maken en niet om toestemming vroeg.

bongtomoun1@gmail.com zei

I like your blog,I sincerely hope that your blog a rapid increase in
traffic density,which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
ฮอลิเดย์พาเลซ