Totaal aantal pageviews

maandag 31 december 2018

Sterrenrestaurant



Een keer aten we in het Amstelhotel, dat was een heel bijzonder cadeau van onze kinderen, waar ik nog vaak en met veel plezier aan terugdenk.
Het was behalve bijzonder ook bijzonder lekker. 
Het bijbehorende verhaal schreef ik hier op.
Maar sterren had het restaurant toen niet.

Al jaren staat sindsdien op mijn bucketlist: uit eten in een sterrenrestaurant.
Het liefst natuurlijk met vier sterren. Maar als dat ons faillissement zou veroorzaken, dan is één ster ook goed hoor.

Afgelopen zaterdag was het zover. We gingen uit eten in een sterrenrestaurant.
Genaamd Rich & Simple
Ze hadden veel meer sterren dan vier. Ze lagen gewoon op tafel, die sterren. 
Vlak bij ons huis was het.

Kijk, zo zag het er uit. En prachtig gedekte tafel.
Met sterren dus en bloemen en mooie borden en kaarsen.
Het was werkelijk een lust voor het oog. Precies zoals dat hoort.

Toen ik het vroeg, mocht ik best een foto maken van de chefs
Ze waren, zoals het ware chefs betaamt,  trots op hun werk.
Hard werken, dát hadden ze gedaan, al een dag van tevoren waren ze begonnen.
Ook de hele zaterdag hadden ze in de keuken gestaan.
Er waren ook nog brainstormsesssies en oefeningen aan vooraf gegaan.

Het menu:

Voorgerecht:
* Pastinaaksoep met peer en amandelstengels

Hoofdgerecht:
* Stoofvlees met pils, abrikoos en rozemarijn
* Aardappelroosjes met spek, puree en winterse groenten

Dessert: 
* Nougatine ijstaart

En lékker dat het allemaal was... echt ongelooflijk.
Als je dan bedenkt dat de jongste chef nog maar dertien is...
Hij is een buurjongen uit ons rijtje en hij heet Rich, oh nee Rijk. En hij wil kok worden. Worden? Hij is het al.
De vrouwelijke chef is de buurvrouw van Rich en nee, zij heet niet simple en ze is het ook niet,  al begint haar naam wel met een S.
Die twee koken wel vaker samen. Bijzonder hè.
Ze hadden dat met z'n tweetjes georganiseerd en bekokstoofd,  voor de buren.
Dus in mijn ogen en ook in die van Frits hebben we gegeten in een sterrenrestaurant! Hartelijk dank, lieve chefs!

22 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Wat knap van die twee en zo'n leuk idee om voor je buren te koken.

mar zei

Leuk en lief idee. Hebben jullie al eens gegeten in Rondom Vol? Ook een aanrader.

Bertiebo zei

Ja zeker, ik dacht eigenlijk ook met jou erbij

In de weer zei

Dit vind ik écht geweldig, wanneer ik dit lees Bertie maakt mijn hart een soort van sprongetje. Geeft ook een goed gevoel voor het Nieuwe jaar, m.a.w de toekomst.

izerina zei

Wat ontzettend leuk,zo'n burenbijeenkomst

Unknown zei

Wauw wat een mooie recensie. Echt super. Een leuk geschreven stukje. Even nagenieten nog. En met liefde gekookt! Liefs chef Susanne

Unknown zei

Ik ben een trotse vader als Rich zulke gerechten voorschotelt 😀

Marthy zei

Echt leuk, dit. En dan gezellig met je buren al dat lekkers opeten, echt mooi.

Jolande zei

Wat ontzettend leuk.

Anoniem zei

Wat knap en ontzettend lief van die jongelui!

Ferrara zei

Tof! Alle bewondering voor dergelijke koks.

miekequilt zei

Wat leuk. Het ziet er gezellig en smaakvol uit. Hopelijk gaan ze niet verhuizen.

Pippa's Hus zei

Wat leuk zeg! XX Esther

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke en vooral lekkere ervaring.

Sjoerd zei

Super is dat als ze dit zo voor elkaar krijgen. Die verdienen inderdaad meer sterren.

Unknown zei

Als mama van Rich pink ik een traantje weg...

elly zei

Wat een ontzettend leuk verhaal voor oudjaarsavond en wat fijn dat jullie erzo van hebben genoten.
Fijne haarwisseling!

Judy zei

Heel bijzonder! En dat menu ziet er heerlijk uit!

schrijfselsvanmij zei

Geweldig!

Mrs. T. zei

Wat een superleuk initiatief. Kan me voorstellen dat je daarvan genoten hebt.

Ineke zei

Wat geweldig!!! En knap gedaan!
Fijne jaarwisseling en een gelukkig 2019

Alet Venhuizen zei

Die zijn zeker al die sterren absoluut waard!
En ik wens jou nog een mooi, goed en gezond 2019!