Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 december 2018

Ga dieven vangen.

Het was zo'n beetje kwart over twaalf in de nacht toen ik wakker werd.
Ik hoorde een hond blaffen en dat heb ik eigenlijk niet meer gehoord sinds onze eigen lieve Mac dood is. Niet zo dat ik er wakker van werd.
Ik hoorde ook wat geschreeuw. Maar ja, dat drong allemaal nog niet meteen tot me door.
Pas toen ik allerlei lichtflitsen door onze slaapkamer zag gaan, werd ik goed wakker en sprong uit bed om uit het raam te kijken.
Onze tuin is een beetje verlicht en ik zag een man bij de buren over de schutting klimmen. Vlak daarna nog een man over de schutting bij de andere buren.
Ik kan je verzekeren dat dat een rare gewaarwording is.
Ik tikte op het raam en de klimmer keek naar boven. 'Hallo mevrouw'.
Toen zag ik dat het een politieman was. Tegelijkertijd dacht ik dat iedereen wel een politiepak kan aantrekken.
'Wat is er aan de hand?' vroeg ik.  Ons raam stond open. 'We proberen iemand op te pakken',  was het antwoord.
Daarna werd het stil. Maar ja, dan hoor je echt ieder geluidje. Van slapen was geen sprake meer.
Frits had inmiddels aan de voorkant van ons huis gekeken en daar stonden twee politiewagens. Hij is toen even gaan informeren en kreeg te horen dat de dieven gepakt waren.
'En sorry, dat we u wakker hebben gemaakt'. Zo aardig.
Het blijkt dat je op www. alarmeringen.nl kunt zien wat er aan de hand is in de buurt. Daar had ik nog nooit van gehoord, maar Frits wist dat.

Op dinsdagmorgen hield de politie twee verdachten aan op verdenking van het plegen van een inbraak in een woning  in Hoorn. Het gaat om een 21-jarige man uit Purmerend en een 19-jarige vrouw uit Amsterdam
Omstreeks 00.15 uur kreeg de politie melding van de bewoonster van een pand. Zij hoorde geluiden en had het idee dat men bij haar probeerde in te breken. De politie was snel ter plaatse met een aantal eenheden en kon het pand aan alle kanten in de gaten houden.
De mannelijke verdachte kon worden aangehouden toen hij er op een fiets vandoor wilde gaan. De vrouw werd in een tuin teruggevonden.

Van de betreffende buurvrouw hoorde ik later dat de vrouw in haar tuin had gelegen. Tegen het schuurmuurtje aan. De buurvrouw had alles kunnen zien vanuit haar zolderraam. Niet dat die vrouw er lag, maar wel dat ze aangehouden werd. Ze werd door de politie  gevraagd om haar poort open te maken en dat deed ze natuurlijk.
'Sorry mevrouw, dat ik in uw tuin lag',  hoorde ze toen.
Hoe droevig is dat. 'Sorry mevrouw...'

26 opmerkingen:

izerina zei

Misschien een aantal inbraken tijdens de kerstdagen voorkomen.

Neeltje zei

Rond deze tijd van het jaar is het schering en inslag.

Kitty zei

Niks van gemerkt maar wel van een oud-collega gehoord dat dit op FB stond. Rare gewaarwording... Enig idee waar ze hebben geprobeerd in te breken?

Happy Earl Grey zei

Inbrekers, ze moesten ze dagenlang 24 uur wakker houden voor straf :)
Groetjes

KnutzEls zei

Oei akelig als het zo dichtbij is...

anja zei

Dat "Sorry mevrouw" lijkt te duiden op een beginneling. Hopelijk was dit haar eerste inbraakpoging, en heeft ze nu haar lesje geleerd!

Bertiebo zei

Op nr 9, Kitty! Ik sta er van te kijken dat je het niet hebt gemerkt

Bertiebo zei

Ja dat hoop ik ook maar. Ik vond het zo zielig

Floor zei

Ach… dat sorry mevrouw vind ik wel weer lief.
Denk haast dat ze mee moest voor die man om op de uitkijk te staan.
Wie weet wilde ze helemaal niet meedoen. Maar goed dat de politie snel was en ze de inbreker konden aanhouden.
Hopelijk heb je geen last van wakker liggen, want dat kan maar zo na zo'n gebeuren ook al was het bij de buren.

Nietzomaarzooo zei

Eng als het zo dichtbij komt. Maar wel een meisje die weet dat ze iets deed wat niet goed was.
Wij kregen een brief van de gemeente in de bus, dat er bij buren was ingebroken en we dus extra alert moesten zijn op 'vreemden' en van die kijkers in de buurt.
Heb er niet extra door wakker gelegen, want geen antiek in huis, maar wel wat AH zegelboekjes.

sjannesblog.com zei

Spannende toestanden in de nacht! Zo dichtbij is wel even schrikken!

Ageeth Mooij zei

Ik vind het naar hoor, want het doet beseffen dat je dat ook kan gebeuren.
Maar ik vind het ook naar dat mensen de noodzaak kennen om tot zulke acties over te gaan!

In de weer zei

Spannend !

mar zei

Roerige nacht.

Jolande zei

Oh wat spannend, ja dan komt van slapen niet zoveel meer.
Hier in de buurt is het ook aan de orde van de dag.
Wij hebben twee keer een poging tot inbraak geconstateerd, maar omdat er hier hele goede sloten en extra sloten op ramen en deuren zitten werd dat te lastig en zijn ze een deurtje verder gegaan.
Al onze buren waren minder gelukkig omdat ze niet goed beveiligd waren.

Wieneke zei

Nou, daar zit dus helemaal niemand op te wachten. Gevaarlijke plek aan het worden, Hoorn?

Ferrara zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ferrara zei

Nieuwe poging.
Lijkt me iets om onrustig van te worden. Wij hebben er alles aan gedaan om inbraak te voorkomen, maar je weet het nooit, ook bij het dievengilde zal de techniek wel voortschrijden.

OT: Reuze bedankt voor je leuke kaartje en de versieringen.

Emie zei

Daarna maar een kopje thee gezet om weer een beetje van de schrik te bekomen?

schrijfselsvanmij zei

Goh, dat ‘sorry mevrouw’, hopelijk was het de eerste en gelijk de laatste (poging tot) inbraak

Anoniem zei

Akelig is dat. Wij hebben iets dergelijks ooit ook eens meegemaakt. Dat werd een slapeloos nachtje...

Sjoerd zei

Die hebben in ieder geval geen plezierige kerst meer. Dat is de risico van dat vak,

Marthy zei

Twee keer is er in onze winkel ingebroken maar daar hebben wij gelukkig niets van gemerkt. Het was ook maar een poging maar er was wel veel vernield.

Ineke zei

Bizar, maar gelukkig dat ze opgepakt zijn!

Mijn Kleurenpalet zei

Jakkes!
Gelukkig niet bij jou thuis.

Judy zei

Akelige gewaarwording, zeg. Goed dat ze gepakt zijn, geeft hopelijk ook weer een veilig gevoel.