Totaal aantal pageviews

zondag 9 december 2018

Ruitjes

Winkels zijn niet te missen hoor, in London. Vroeger winkelde ik graag, maar nu ik er over nadenk,  is dat al jaren niet meer zo.
Toch gaan we wel eens een winkel binnen. En we bekijken de etalages natuurlijk. Vaak prachtig.
Opvallend dit jaar vond ik de Schotse ruiten. Werkelijk overal te zien.
Ik moest meteen weer even denken aan de Schotse rok die ik had toen ik een jaar of tien was. Ik voelde me gewéldig in die rok, vrolijk en kleurig. Maar het allermooiste was zo'n speld, waarmee de rok aan de voorkant sloot. Die speld heb ik nog steeds.
Hoe dan ook, we waren in Marks & Spencer bijvoorbeeld en we zijn deze keer ook weer even in Harrods geweest, al duurde dat niet lang. Ik wilde even op de kerstafdeling kijken, maar dat was echt niet te doen. Zo druk en zo warm. Ook de prijzen stemden niet vrolijk. Een (in mijn ogen) doodsimpele kerstbal voor 28 pond... Dat is niet meer leuk.
En speciale kerstballen voor toeristen waren er ook. In de vorm van een telefooncel of een dubbeldekker. Ook niet te betalen.
Ik had dat helemaal niet verteld aan onze kinderen en toch kreeg ik met Sinterklaas zo'n bal.
Die kun je dus ook hier kopen. Of misschien was het in Spanje.

 Bij voorlopig gebrek aan een kerstboom heb ik hem maar in het Chinees Lantaarnplantje gehangen. Beetje internationaal.

22 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat enig, al die ruitjes. Ik ben ook geen shopper (meer) maar ik zou zeker ook die grote winkels in gegaan zijn. En ja, ik heb ook mijn Schotse speld nog. Ik ben benieuwd wie hem nog meer al die jaren (50?) bewaard heeft.

Jeanette Renting zei

Hele leuke kerstbal! Dat je die nog niet eerder kreeg/kocht.

Mevrouw W. zei

Als klein meisje had ik ook een rok van schotse ruit en ook zo'n speld. Ik heb de speld niet meer. Ik vind de schotse ruit nog wel altijd heel erg leuk.

Ria A.-S. zei

De rok was nogal (te) groot toen ik hem kreeg. Ik heb er dus lang plezier van gehad. De speld heb ik nog.
Ik geniet van je verhalen over Engeland!

sjannesblog.com zei

Door je verhaal kan ik opeens die speld weer plaatsen, die nog altijd hier tussen allerlei rommeltjes ligt.

Ageeth Mooij zei

Wat een lief kado! Ik vind de ruitjes, vooral met veel rood echt kersterig Engels!

mar zei

Originele kerstbal.

Nietzomaarzooo zei

Lief kadootje en ben zo benieuwd of die van Harrods ook Made in China zijn.

Sjoerd zei

Ik geloof niet dat ik zo'n rok zou dragen... Maar die bus vind ik super.

Floor zei

O ja, die Schotse rok! Natuurlijk had ik die vroeger ook in de jaren 60.Iedereen had dat, dus werd er met zorg een ruit uitgezocht.
Die rok en speld heb ik niet meer. Zag toevallig dat ook hier die Schotse ruiten weer helemaal in zijn.

Jolande zei

Wij waren van de week in Aken en daar vielen de Schotse ruiten ons ook op en moest ik ook denken aan mijn Schotse rokken die ik in de jaren 80 droeg, met speld :-)
Ook ik heb de speld nog wel maar de rokken niet meer.

Ferrara zei

Ah, wie droeg er geen Schotse ruit en hij is weer helemaal terug. Ik heb de speld in hergebruik achter een enorme metalen knoop (ooit gekocht op een brocantemarkt in Frankrijk) waar ik een omslagdoek mee vastzet.

Marthy zei

Ja hoor, de speld heb ik nog maar ik draag geen rokken meer.

KnutzEls zei

Had ook zo'n rok... maar die speld is foetsie!

Mrs. T. zei

Wat een geweldige kerstbalbus!

Lot zei

De spelt heb ik niet meer, ik had een zwart/grijs/geel geruite en die was tot enkels en ik ben nog steeds gek op die kleuren

Alet Venhuizen zei

Ik vind vooral die bus helemaal geweldig!

Marlou zei

Haaaa ruitjes!
Ik ben er gek op!
Heb inmiddels een kleine verzameling: twee jurken...

Groetjes!

Judy zei

Heerlijk, die ruitjes! Ik had ook zo'n Schotse rok vroeger, met een speld.

schrijfselsvanmij zei

Leuke kerstbus. Ook ik had vroeger zo’n rok, geen idee wat met de speld is gebeurd

juffrouw Ooievaar zei

Leuk die Schotse ruiten, had ik vroeger ook en inderdaad met zo'n speld :)
Vind het altijd wel iets hebben, Schotse ruiten :)
Groetjes en een fijne week, Anita

bongtomoun1@gmail.com zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.