Totaal aantal pageviews

donderdag 19 mei 2022

De treinreis

 Beste mevrouw Van de Griend, 
Je hebt recent gereisd. We horen graag hoe jouw laatste treinreis was. 
Geef bijvoorbeeld feedback over een te volle trein of een vriendelijke conducteur.
En? Hoe was je reis?In een paar klikken kun je ons al laten weten hoe je reis was. Je geeft een rapportcijfer voor één of meer onderwerpen. Dat kan heel snel. Als je wilt, kun je ook extra opmerkingen achterlaten.

Dit soort vragen.... Schering en inslag de laatste tijd en het gaat me behoorlijk irriteren zo langzamerhand. 

Je kan niet ergens zijn of je wordt gevraagd om een beoordeling. Ik denk altijd dat men bij het betreffende bedrijf of organisatie er wat van kan leren en dus antwoord ik regelmatig. Maar het wordt te gek. Deze vraag over mijn reis betrof een treinreis van Amsterdam naar Hoorn. Gewoon volgens de dienstregeling om vier uur in de middag. Wat had ik er in godsnaam van moeten vertellen aan de NS.

Overigens was het voor mij wel een bijzondere ervaring, 'die reis', maar daar had de NS niet zo veel mee te maken. 

Dat was voor het eerst in ruim twee jaar dat ik weer gebruik maakte van het openbaar vervoer. 1 maart 2020 was de laatste keer. Ik weet het nog precies, Anna was jarig en we waren met de bus heen. Maar ik voelde me niet zo lekker dus ik ging eerder terug. Met de trein. Ik probeerde toen al een stil plekje te vinden, want ik vond het al eng worden met die Corona

En nu vond ik het nog steeds een beetje eng. Ik was ook (heel gek) gewoon vergeten hoe het ook weer werkte mijn abonnement. Moest het nou bij een paal, buiten of binnen en als je het station verlaat?  Maar ik heb het gedaan en het gaat nu zeker weer vaker gebeuren. Hoera! 
Hoera ja, want we waren juist zo blij met het openbaar vervoer en zonder auto. Die auto hebben we weer, we leasen hem en ik denk niet dat hij nog weg gaat. Maar vanaf nu gaaan we hem weer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder gbruiken. 

24 opmerkingen:

Judy zei

Ja, van die vragen te pas en te onpas. Ik heb het idee dat ze gebruikt worden om medewerkers te beoordelen. En daarom doe ik het tegenwoordig niet meer. Maar een treinreis...! Joh wat goed! Toen ik vorig jaar zomer een treinreis maakte, wist ik ook niet meer hoe het moest, haha!

izerina zei

Ik klik die reviews ook meteen weg

KnutzEls zei

Met de trein? Rijden die nog. Al twee jaar geen gebruik van gemaakt.

Sjoerd zei

Ik weet al niet meer wanneer de laatste treinreis was... maar ik heb wel toevallig afgelopen week eens naar de prijzen gekeken. Als we met de auto gaan is het goedkoper. Als ik alleen zou moeten gaan zal ik minder verdienen...

Anoniem zei

Wij gaan zelf er ook weer meer op uit. Merk dat ik het gemist heb, overal kunnen gaan en staan. Heerlijk ook om weer contact met meer mensen te hebben.

klaproos zei

beetje flauw al die beoordelingen vind ik, ik vul ze niet meer in :-)

Kitty zei

Ik wacht al een poosje op een verzoek van de HEMA, want ik heb wel wat te melden over een gekocht shirtje... >:-(
Maar wat denk je.... niks! ;)

Emie zei

Herkenbaar al die enquêtes achteraf. Ik die er zelden aan mee. Heb wel wat beters te doen.

Koffie Digitalix zei

Op het werk hebben ze het er ook regelmatig over: zullen we een beoordeling over... inbouwen en dan denk ik NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH.
Maar ja, ik heb er niets over te zeggen en dus gebeurt het toch.

Els04 zei

Ook bij alles dat je in de Hema koopt moet je dat invullen. Alles!? Die zijn echt gek aan het worden... Blij dat de trein voor jou een succes was!

biebkriebels zei

Ik heb die beoordelingen nog niet gemerkt, maar ben ook nog niet zo veel weg geweest, maar irritant is het wel.

Jolande zei

Ik vul beoordelingen nooit in, die gaan direct in de prullenbak.
Ik probeer nu te bedenken wanneer ik voor het laatst in een trein heb gezeten en ik denk dat dat tijdens een vakantie was dat we vanuit Lissabon naar Sintra gingen; dus alweer jaren geleden.
Hier is geen trein, dus hoef ik de keuze trein/auto niet te maken.

Charlie zei

Dat is inderdaad irritant al die vragen om een beoordeling. In het begin gaf ik netjes antwoord , maar daar je nooit merkte van enige verandering in hetgeen waarna gevraagd werd ben ik ermee gestopt. Het is gewoon een commercieel automatisme en daar heb ik geen zin meer in.

schrijfselsvanmij zei

De trein, de laatste rit is alweer meer dan drie jaar geleden

Ferrara zei

Ze houden dus bij wanneer je reist, ik hou daar niet van. En ik kan er nog steeds niet aan wennen dat men de klant tutoyeert, mijn bank heeft er ook een handje van. Ik vul nooit dergelijke lijsten in. Je weet niet wat ze met je gegevens doen.

Nietzomaarzooo zei

Vandaag nog met de bus en de trein in en door de regen en onweer naar mijn werk. Inchecken bus, uitchecken bus, inchecken trein, uitchecken trein. Voor mij is juist weer autorijden bijzonder.

Marthy zei

Gek wordt ik er van, al die mailtjes die vragen om me mening. Rechtstreeks naar de prullenbak, allemaal.

In de weer zei

Heb ze wel eens ooit ingevuld, maar nu niet meer.
Zo onzinnig, kan mijn tijd beter gebruiken.

Mevrouw W. zei

Vroeger vulde ik ze nog wel in, maar tegenwoordig niet meer. Er komen steeds meer vragen en ik ben er ondertussen wel klaar mee.

Hans zei

Als je tegenwoordig iets onderneemt of koopt, vraagt men altijd wel om een feedback.
Het erge is als je kritisch bent plaatst men je feedback niet, heb ervaring. Hans

Ineke zei

Het valt mij ook op, zelfs als ik een doosje paracetamol koop bij Kruidvat ;-0

Iris Flavia zei

Yes, those reviews pop up everywhere now. Gets annoying, and I wonder if they really get evaluated properly (as in does some human being read the comments?).

Alet Venhuizen zei

En ik vraag me dan af of ze er ook echt iets mee kunnen of gaan doen........

Nicole Orriëns zei

Ja, irritant is dat hè? Ik heb er eigenlijk nooit zin in om dat in te vullen. Terwijl de gedachte erachter wel goed is: dienstverlening verbeteren.