Totaal aantal pageviews

zondag 8 mei 2022

Kijk nou toch

 



Kijk nou toch... ik liep in mijn wijk langs een doodgewoon huis, een klein huis met een kleine voortuin. Nog kleiner dan die van ons. Deze tuin stond echt helemaal vol varens. Niks anders. Een beetje verwaarloosd dacht ik nog. Maar ik hou heel erg van varens in deze fase van de groei. Dus ik stond een paar foto's te maken. 


De bewoner zag me en kwam even naar buiten. 
'Houdt u er ook zo van?', vroeg hij en toen ik dat bevestigde, bijna verontschuldigend:  'Het ziet er niet zo mooi uit hè, maar ik kán ze gewoon niet weghalen'. 
Dat snapte ik helemaal, want zeg nou zelf, dit zijn toch echt wondertjes van de natuur hè. 




26 opmerkingen:

Judy zei

Ja, dat opgekrulde dat zich langzaam ontvouwt... prachtig!

izerina zei

Ik heb er eentje in de tuin,mooi

KnutzEls zei

Die haal ook niet weg. Veel te mooi.

ella zei

Ik heb ze ook in de tuin, elke keer weer een wonder.

sjannesblog.com zei

Die krullen zijn prachtig!

Anoniem zei

Het zijn ware natuurkunstwerken.

Miriam zei

Je hebt er hele mooie foto's van gemaakt.

Ximaar zei

Sinds een jaar of 5 heb ik er 1 in de achtertuin. Is naar binnengewaaid van een tuin 80m verderop. Die tuin staat er vol mee. Verder zie ik ze hier niet in de buurt. Bij mij word ie bijna een meter hoog bij 1 meter in doorsnee. En hij blijft groen tot halverwege december. In die andere tuin halen ze hooguit oktober. Komt waarschijnlijk omdat de mijne het hele jaar door in de schaduw van een muurtje staat. Dat uitrollen doet me altijd denken aan zo'n uitrollend kinderfeestfluitje.

Koffie Digitalix zei

Die laatste, prachtig.
Ik houd van varens maar varens niet van mij. Snif.

Sjoerd zei

Ik heb ook een stukje tuin achterom waar de varens zich kunnen uitleven. Een stukje schaduwtuin.

miekequilt zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Het is inderdaad een prachtige plant en het wonderlijk hoe hij zich ontrolt.

Nietzomaarzooo zei

Ja, prachtig he. Heb ooit ook elke dag foto's genomen van varens hier in de buurt. Mooi dat ontrollen. Feestelijk ook.

Mevrouw W. zei

Prachtig!

s.c zei

Prachtig.

Jolande zei

In Belgie hebben we er een paar naast het huis waar nooit zon komt en hier gaan we er ook zeker een aantal in de tuin planten.
Er zijn op het eiland veel varens, van hele kleintjes in de muren, tot enorme grote en ik vind ze allemaal mooi.
Jouw foto's zijn prachtig.

schrijfselsvanmij zei

Hier ook een aantal in pot en in volle grond

vlierbloesem zei

Mooie foto's.
Ik ruilde een aarbeiplantje voor een rabarberplant, die kwam van iemand met varens in de tuin. Sindsdien komen ze ook bij mij overal op.

Floor zei

De hele natuur is een groot wonder....
Zo ben ik zo gek op uitgebloeide paardenbloemen :-)
Maar deze mooie varens heb ik ook in de tuin staan, zo mooi dat opgerolde blad dat zich ontvouwd.
Kan me voorstellen dat die meneer daar van geniet.

Ferrara zei

Plaatjes zijn het, je foto's ook. Ik stond weer even bij mijn moeder in het voortuintje, zij was dol op varens.

In de weer zei

Ja échte !

Hans zei

Ik had ook varens op een schaduwplek in de tuin, het zijn mooie planten als ze groeien. Hans

Josephine zei

Wowww Bettie, wat heb je hier fantastische foto's van kunnen maken,
het is gewoon een compleet sprookjes landschap, echt GEWELDIG!!!

Kitty zei

Prachtige oer-plant!

Tine de Jong zei

Dat zijn prachtige foto's en inderdaad wat al was geschreven kunstwerken van de natuur. En zo een tuin met deze mooie varens kan je alleen maar trots op wezen.Voor een ander lijkt het dan of een tuin verwaarloosd is maar voor de bewoner is het dus een ander gevoel.

Sami zei

Ferns are beautiful :)

Alet Venhuizen zei

Het is een heel bijzondere plant!