Totaal aantal pageviews

zondag 1 mei 2022

Tulpen

 

Nou, het is helemaal goed gekomen hoor met de bollen aan het Klompenmaeckerspad. Ik had nog een paar twijfels een tijdje geleden, vooral over de lage geeltjes. Maar die zijn alsnog gegroeid. En wat een pracht. Als ik de foto's zo naast elkaar laat zien, vind ik dat de linkerfoto te weinig aandacht krijgt. Dus die doe ik gewoon nog een keer:


Ik heb er nog meer hoor, foto's. 
Deze keer was ik zelf stiekem het veld opgegaan. Dat kan maar op een plaats en dan moet je over een hek klimmen. Dat voelt nogal belachelijk, maar het bleek dat ik ook tussen de spijlen door kon. Nou ja, dat was net zo belachelijk natuurlijk. 
Ik bleef helemaal aan de rand, ik ga beslist niet tussen de bollen staan. 
Maar toch schrok ik me te pletter toen opeens een stem zei: 'Wat doet u daar?' En meteen daarna: 'Mooi hè!'
Het was een wielrenner die zelf ook even gestopt was om te kijken. 
Enfin, toen hij verder fietste liep ik ook nog even verder:






Oh wat hou ik toch van bollenvelden. Ik zie er echt veel in onze omgeving. En allemaal prachtig. Maar dit veld aan het Klompenmaeackerspad voelt een beetje van mij!



Tja, misschien wat veel foto's deze keer. Maar dit zijn de laatste. Ik ga er nog een tijdje van genieten, hoop ik en volgend jaar begint het weer opnieuw. Hoop ik. 

20 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Prachtig!
Haha die wielrenner! Die dacht vast: even een grapje uithalen...

Judy zei

Prachtig! Datje dat zomaar in de buurt hebt, elk jaar, wow!

KnutzEls zei

Prachtig! Zomaar op een fietsrondje. Elke keer genieten.

izerina zei

Prachtig!

Emie zei

Dat pad is gewoon van jou hoor. Als je zulke mooie foto's maakt en er zo intens van geniet dan maak je er deel van uit.

Sjoerd zei

dat is inderdaad puur genieten van deze toch echt Hollandse pracht.

Kitty zei

Wat een kleurenpracht!

mar zei

Schitterend.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik vind het schitterend. Dank je wel voor de foto's.

Floor zei

Het verveelt me niet hoor al die mooie foto's.
Prachtig al die rijen van dezelfde bollen. Vooral die oranje vind ik mooi.

Jeanne zei

Prachtige beelden

miekequilt zei

Kom maar op met die foto’s hoor. Ze zijn zo mooi, die eerste is net een quiltje.

biebkriebels zei

Het blijft altijd mooi om te zien!

In de weer zei

Het is en blijft steeds weer prachtig !

Josephine zei

Inderdaad PUUR GENIETEN, geweldig dit zo dichtbij te kunnen bekijken.
Op de detailfoto's kan je goed zien hoe je er van dichtbij naar kijkt,
echt PRACHTIG!!!

Charlie zei

Wat een vrolijke kleuren en dan dat oranjeveld! Maar de eerste foto met de wolken is ook erg leuk :
rijen bomen , rijen bollenvelden!👍

Elizabeth zei

Wow, wat is dat mooi!

Jolande zei

Zo vind ik tulpen het mooist: op een veld.

Marthy zei

Toevallig vertelde een Franse buurvrouw me gisteren over een tv uitzending met die prachtige Hollandse tulpen. Keukenhof? vroeg ik. En ja hoor, het was Keukenhof. Ik kan me voorstellen dat buitenlanders helemaal gek worden bij het zien van onze tulpenvelden.

Ferrara zei

Elk jaar weer een lust voor het oog.