Totaal aantal pageviews

woensdag 25 mei 2022

Volkstuin

 

Volkstuin... Ik vond het zo'n raar woord. En ik wou het eigenlijk moestuin gaan noemen, maar ik ben van gedachten veranderd. Het blijft volkstuin. We zijn ook lid van de Volkstuinvereniging Hoorn e.o. , niet van de moestuinvereniging. Nou lekker belangrijk hè

Maar hier zie je mijn eerste oogst. Een paar blaadjes munt. Marokkaanse munt en het leverde een heerlijk kopje muntthee op. 
De tuin gaat hartstikke goed en ziet er i.t.t vroeger en voorlopig heel netjes uit. 


Ik heb nog bijna niks gedaan trouwens maar mijn man is zeer actief en onze zoon ook wel. O.a. actief met gras zaaien. Een deel wordt namelijk gras, want je kunt in het eerste jaar niet in een keer alles echt bebouwen. En dat opkomende gras moet nat gehouden worden. En al het andere ook.
Wat heel fijn is: je kunt zonder schuldgevoel sproeien. Er wordt water uit de sloot gebruikt. Een systeem zorgt ervoor dat het eerst gefilterd wordt op het grove werk. Heel handig. Vroeger was dat niet, moest je voortdurend met gieters sjouwen. 
We hebben aardappelen, boontjes, aardbeien, radijs, doperwten, bloemkool, uien, worteltjes. En alvast een deel bloemen, duizendschoon en dahlia's.


In de kas tomaten en nog een en ander dat daar lekker staat te groeien.  Geduld is een schone zaak. 


28 opmerkingen:

Judy zei

Ziet er goed uit! En nu maar kijken hoe alles groeit!

Sjoerd zei

Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, dat worden fijne oogsten...

Iris Flavia zei

Wow, that looks like a lot of work!
But bet it will all taste great.

Ton zei

Hoi Betty, Wat ziet het er keurig uit. Daarnaast heb ik heimwee naar goed bewerkbare grond, een milder schijnende zon en beschikbaar water. Ik wens jullie een overvloedige oogst toe. Met groetenTon

Jeanette Renting zei

Oh wat een heerlijke tuin Bertie!! Ik vind een huisje zo leuk staan, en gras ook. Ik zou altijd een deel gras laten, kun je lekker zitten en picknicken.

Von zei

Mooi zeg!!

Emie zei

Oogst uit eigen tuin, als dat geen voldoening geeft.Heel veel succes ermee enne...de mannen het zware werk laten doen werkt ook goed. Dan doe jij de details!

mar zei

Ziet er goed uit. Applaus.

KnutzEls zei

Veelbelovend. De vooorpret is minstens zo leuk als straks oogsten.

Anoniem zei

Dat ziet er mooi en verzorgd uit en eigenlijk best wel groot. Succes met de moestuin.

izerina zei

Oh wat zullen jullie lekker eten!

Ferrara zei

Heerlijk straks groente en fruit van eigen grond. Van jaloezie is hier geen sprake.

Marlou zei

Ha Bertiebo!

Dat zal ik wel gaan missen: die enthousiaste blogjes van jou.
Nu weer over een volkstuin.
Zou ik ook wel willen, maar niet te ver weg dan he...

Ik kom nog wel eens buurten!

Tot...

Groetjes van Marlou

Mormorsweb.blogspot.com zei

Het geeft iets rustigs om gewoon lekker in de tuin te werken. Ik vind het voorjaar de fijnste tijd; als alles opkomt. Geniet ervan.

Kitty zei

Super!

Mevrouw W. zei

Dat gaat goed! Fijn om mee bezig te zijn.

Koffie Digitalix zei

Ziet er strak en netjes uit. Krijgen we van de zomer de 'na' foto's?

Floor zei

Nou, dat nat houden is momenteel gelukkig geen probleem.
Luxe hoor dat sproeien. Wij moesten vroeger een eindje lopen en uit de sloot op een steigertje een gieter met water vullen en weer terug lopen.
Maar toch.... als ik die foto zie krijg ik weer heimwee. Zo leuk om eigen groenten te oogsten.
Heb hier in de tuin 2 aardappels gepoot en een paar snijbonen in de grond gestopt, misschien straks toch een eigen maaltje.
Jullie kunnen straks heel veel uitdelen als ik het zo zie.
Veel plezier met de tuin!

Mrs. T. zei

Ben erg benieuwd naar jouw volkstuinavonturen.

Had je 'Rust en Vreugd' al gelezen. Past helemaal in het thema. ;-)

Ineke zei

Zo heerlijk bezig zijn in eigen moestuin. En straks oogsten!

Marthy zei

Ja, geduld moet je wel hebben met een moestuin. Maar het ziet er allemaal keigoed uit.

Josephine zei

Er is al flink gewerkt zeg en het ziet er veelbelovend uit.
Leuk het eerste kopje muntthee uit eigen tuin, e dat smaakt
natuurlijk het allerlekkerst. dat gaat flink oogsten worden
dit jaar. Zo leuk dat jullie hier zo heerlijk enthousiast
mee bezig zijn.

schrijfselsvanmij zei

Ziet er prima uit 👍

biebkriebels zei

Wens je veel succes, ik heb er nog een trauma van.....

Jeanne zei

Superleuk

Anoniem zei

Wat een mooie tuin wordt het. Veel succes met alles.
Miekequilt

Els04 zei

zo cool!!!

Simo zei

Ik ben wel nieuwsgierig naar de grondsoort, is het zoals in Enkhuizen klei? De grond maakt zoveel verschil. Maar complimenten!