Totaal aantal pageviews

woensdag 11 september 2024

Heerlijke middag

 


We waren gaan kijken naar het huis van mijn vriendin Jeanne die sinds kort in Breskens woont. 

Toen we daar weggingen gaf Jeanne ons een bijzonder en superleuk cadeau mee: een fles wijn en een schaal met heerlijke kleine hapjes. 
De wijn... dat ging niet lukken onderweg, we hadden geen kurketrekker bij ons en ook om andere redenen zou het misschien niet verstandig zijn geweest. 
Maar we namen een flesje vruchtensap mee, nog een broodje erbij en onze lunch was geregeld. Een mooiere lunch kan een mens toch eigenlijk niet hebben. En een leuker cadeautje ook niet. 


Die plek, die is daar gewoon. De stoelen zijn hoog, ik kon niet met mijn benen bij de grond. Maar oh wat zaten we daar fijn. 
Het was gewoon eerste rang daar op de dijk langs de Westerschelde. 
En voor onze neus speelde zich van alles af.
Eerst zagen we dit schip komen:


Ik had een lekker boek bij me, maar van lezen kwam niets terecht. Want dit schip draaide ineens om. Wat zou er zijn? Er is al een loods bij. 


Niks aan de hand hoor. Want later zagen we het schip weer liggen, een eindje verderop. Met een ander schip ernaast. Toen was het duidelijk, daar werd gebaggerd! De DC Brugge is een Hopper Dredger. Ik kan er niks aan doen, zo heet het. 


We zijn al lang weer thuis, maar als ik dit zie wil ik zo wel weer terug. Volgend jaar september hebben  we het huisje weer besproken.  En het moet gek gaan als we dan niet weer een middagje op de dijk doorbrengen. Zittend, wandelend of fietsend. 

22 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

En ook de Badkoerier er nog bij. Altijd leuk!
Ik woon hier al mijn hele leven en hoe vaak ik ook aan de kust kom, er is altijd van alles te zien en heel vaak neem ik dan toch maar weer foto's.

Sjoerd zei

Ik zit ook graag in Zeeland. Toch eens kijken of me dat in Januari lukt...

KnutzEls zei

Er zijn plekken waar je niet weg wil en wer terug gaat.

izerina zei

Je maakt echt reclame

Karel zei

mogge Bertiebo
wat een fijne plek voor de lunch zo met een openlucht voorstelling voor je :)
ik heb er indertijd ook zo van genoten , het wandelen langs de kust

geniet de dag

Judy zei

Heerlijke lunch op een heerlijke plek!

In de weer zei

En gelijk heb je, schitterend is het, wat je er ook gaat doen !

Jeanette Renting zei

Altijd is er iets te beleven bij het water. Het verveelt nooit. Heerlijke plek hadden jullie daar. En een lekkere lunch.

Emie zei

Dat er dan van lezen niks komt, snap ik maar al te goed.

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi plekje op de dijk.

Janny zei

Een ideale plek om je lunch te eten, grappig zo met je voeten van de vloer.

Charlie zei

Wat zitten jullie daar leuk, voetjes van de vloer Bettie! En allerlei lekkers achter je en voor je ook nog!

Frederika zei

Heerlijk zo genieten op de dijk.

Iris Flavia zei

Wonderful pictures and what a nice friend, too.

Kitty zei

Heerlijk hoor, en die lunch ziet er ook helemaal niet verkeerd uit, wat een leuk cadeautje! Zie ik daar hummus in het bakje? Daar heb ik nog een leuk recept mee, binnenkort op mijn blog!

Rebbeltje ★ zei

Ha dat heb ik nu ook zo dikwijls met mijn 1.60 m kom ik dikwijls niet met de voeten op de grond.
Heerlijke hapjes en goed gezelschap, meer heb je niet nodig om te genieten.
Groetjes

Ferrara zei

Als je het weet te waarderen heeft een mens heeft niet veel nodig om het fijn te hebben.

sjannesblog.com zei

Een heerlijk vooruitzicht!

Marthy zei

Zulke momenten moet je waarderen en dat doen jullie ook.

Tine de Jong zei

Dat was zeker een hoge bank maar jullie hadden mooi uitzicht en een heerlijke lunch daarbij. Ja met wijn krijg je venijn maar met sap kan je wel fietsen met vast trap. Gaaf dat jullie ook zo een bagger schip zag.
en een mooie herinnering hier weer geplaatst. En schaal met heerlijke kleine hapjes zal vast niet lang in dat bakje gebleven zijn denk ik. En ach dat boek die lees je thuis maar weer.

roentare zei

That ship carries all sorts of metal equipments

Jolande zei

Wat leuk dat jullie die schaal met hapjes meekregen. Je zijn hier in de supermarkten heel populair, maar ze zijn altijd met vleeswaren, dus helaas. Ik snap helemaal dat er van lezen niets kwam terwijl je op dat bankje zat. Tegenwoordig, als ik ga leren, laat ik het rolluik voor mijn tafel naar beneden om niet afgeleid te worden, want aan welke kust je ook bent, er is altijd wat te zien.