Totaal aantal pageviews

dinsdag 3 september 2024

Foutje

Heb je dat ook wel eens? Dat je ergens op een toilet bent geweest en dat je dan je handen wil wassen. Maar dat je dan geen idee hebt waar de zeep uit zou moeten komen, hoe de kraan aan moet en waar je je handen kunt drogen? 
Ja, heb je dat wel eens? In een restaurant of zo of in een museum?
Dat je dan eerst van alles probeert en dan uiteindelijk gaat staan te kijken hoe anderen dat dan doen? En dat je jezelf dan even buitengewoon stom voelt? 

Ik wel, ik heb dat allemaal. Gelukkig lijd ik er niet onder hoor, dat dan weer niet. 

Tijdens de Lange Strangetocht, kon je,  in iedere strandtent waar je moest stempelen, ook plassen. Omdat alles zo goed verspreid was, hoefde ik nergens lang te wachten. 
Behalve op een plek, daar was een behoorlijke rij. 
Ik wachtte, ik deed wat ik moest doen en stond daarna weer even in de rij om mijn handen te wassen. 

Terwijl ik stond te wachten zag ik het volgende gebeuren:


Een andere deelneemster aan de tocht had haar handen gewassen en wilde ze drogen. Maar ze had niet goed gekeken en probeerde dat te doen in de prullenbak naast de droger. 
Zie je het voor je? 
Zij,  wapperend met haar handen boven en ik geloof zelfs in die prullenbak en er gebeurde helemaal niks natuurlijk. 
Handen er van af en nog een keer proberen. En nog een keer. 

Alle andere wachtenden stonden toe te kijken. Ik ook en ik stond echt te stikken van het lachen. 

'Nou', zei ze toen ze tot de ontdekking kwam dat het zo toch echt niet ging lukken en met een grote lach op haar gezicht,  'nou misschien is zo'n wandeltocht toch een beetje veel van het goede. Misschien moet ik maar een beetje rust nemen'. 

Ik zei dat het mij zeer waarschijnlijk precies zo zou zijn vergaan, maar nu,  dankzij haar,  niet meer. 

Iedereen die het gezien had verliet lachend het toilet en ik lachte nog toen ik  het mijn man vertelde! 

22 opmerkingen:

Marieke zei

Herkenbaar.🤣

Kitty zei

Dikke pret op het toilet, hahaha!

Judy zei

Haha, herkenbaar! Nou heb ik dit soort droger eerder gezien, dus die ken ik nu.

Emie zei

In een dergelijke droger wappert het wat ruime vel op mijn handen, geen gezicht !

Tine de Jong zei

Vermoeidheid laat je soms wel rare dingen doen. Grote smile hier bij het lezen.

Sjoerd zei

het zal je maar gebeuren en jezelf de spot wordt voor veel anderen...

nicole orriens zei

LOL, dat een kostelijk verhaal. Ik zie het helemaal voor me. Leuk dat ze er zelf ook de humor van in zag : ))

Bettie zei

Niemand bespotte haar hoor.
We hadden allemaal lol, zij ook!

miekequilt zei

Ik zie het helemaal voor me. Gelukkig kon deze mevrouw er zelf ook om lachen, want het was natuurlijk ook heel komisch.

roentare zei

Why would someone want to make hand dryer look like a rubbish bin too

schrijfselsvanmij zei

Herkenbaar 😁

Karel zei

ha die Bertiebo
kan de beste overkomen , en haar dus ook
en het was goed voor een lach en lachen is altijd goed

geniet de dag

KnutzEls zei

Gelukkig kon iedereen er om lachen. Maar het iedereen overkomen.

In de weer zei

Ik ook Bettie, want ik vertelde het net aan mijn man.

elly zei

Ik zit hier ook te gillen van het lachen.

Janny zei

Haha, heel herkenbaar, ik ben ook wel eens een toilet uitgelopen zonder dat ik mijn handen had gewassen, ik kreeg met geen mogelijkheid water uit de kraan.

Marthy zei

Echt heel herkenbaar, de stommiteit dan want ik gebruik die handdrogers niet, maken mij te veel herrie. Ik loop altijd met natte handen uit het toilet. Maar ik kan zulke stomme dingen doen dat ik af en toe verbaasd ben over mezelf.

Mevrouw Niekje zei

Ik heb ooit eens met mijn pinpas voor een videoverhuurwinkel met uitgifteloket in Spanje gestaan, ik dacht dat het een geldautomaat was, mijn man zat in de auto te wachten en dacht het ook, tot hij goed keek, toen moest hij (en later ik ook) natuurlijk erg lachen!

Ferrara zei

Vermakelijk verhaal. Ik kan dus voortaan niet meer met handen in de Dyson staan zonder aan dit verhaal te denken.

Nietzomaarzooo zei

Gelukkig leek het toilet niet op een handendroger. Zag het zo voor me jouw verhaal.

Elly zei

Ik heb altijd problemen met die kranen. Dan is er ergens een sensor die het water doet lopen. Maar waar? En dan sta je daar. Al met zeep op je handen. Te wapperen rondom die kraan. Wat is er eigenlijk mis met een ouderwetse draaiknop.

Iris Flavia zei

You sure have me laughing!!! And yes, been there, too. I didn´t try a trash can, though... oh, boy.