Totaal aantal pageviews

zaterdag 7 september 2024

Vakantie voor de stekjes

 Je moet  wel een beetje gek zijn om je stekjes mee te nemen op vakantie. Tja, toch is dat wat ik deed. Ze mochten mee,  die stekjes, hebben zij ook eens wat!


Ik voel me altijd al heel schuldig als ik iemand moet vragen voor mijn planten te zorgen. Ik heb er veel en het is best veel werk. 
Deze keer deed mijn vriendin het, maar die stekjes zijn nieuw en hebben veel aandacht nodig. Plus, ik ben ontzettend benieuwd hoe het ze zou vergaan. Het waren er ook maar vijf die mee mochten en dan nog een paar kwetsbare plantjes. De stekjes op water kon ik natuurlijk gewoon thuis laten. Dus het was helemaal niet lastig om ze mee te nemen. Gewoon een extra kratje in de auto. En het gaat goed hoor, tot nu toe. 

Overigens, de roze bloemetjes die je ziet, dat zijn helemaal geen stekjes. Dat zijn pluksels. Ik plukte ze op de zeedijk langs de Westerschelde. 
Het is de Spoorbloem, ook wel Rode Valeriaan genoemd. Ik vind hem supermooi! En leve Obsidentify! 

22 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Ik zit hier te grinniken om jouw vakantievierende stekjes. Ze krijgen een echt goede verzorging van jou.

izerina zei

De zeelucht heeft ze goed gedaan

Emie zei

Weet mama Botanica dit al?

Judy zei

Wat leuk om je stekjes te zien! Leuk, zo veel planten! En ja dan kan ik snappen dat de stekjes meemoesten. :)

Kitty zei

Misschien prettig gestoord 😂 maar wel gezellig, zowel voor de plantjes als voor jullie.😜

Charlie zei

Als dat geen mooie planten worden, dan weet ik het ook niet!

Karel zei

mogge Bertiebo
wat je noemt liefde voor je hobby
zeker een mooi bloempje

fijn weekend groet

Nietzomaarzooo zei

Stekjes blij met de zeelucht denk ik.

miekequilt zei

Ik snap je helemaal. Als wij op vakantie gaan, neem ik ook altijd mijn hobby mee. En deze stekjes konden echt niet alleen blijven. Hopelijk doet de Zeeuwse lucht ze goed.

KnutzEls zei

In de krat in de auto, als het kan waarom niet?

Iris Flavia zei

Awwww... not crazy, you are cute!

roentare zei

The spur flower is indeed special looking

Ferrara zei

Ach een paar van die stekjes in een kratje, dat gaat nog. Ik heb ooit op een camping met veel doortrekkers een mevrouw een hele bak geraniums op de dissel van haar kleine kipcaravan zien zetten. Dat heeft me wel op de lachspieren gewerkt.

Sjoerd zei

Dat kunnen niet veel stekjes zeggen dat ze mee op vakantie waren...

Janny zei

Ik moest wel even lachen, maar ach waarom niet, als je plek genoeg hebt in de auto en zo gaan ze tenminste niet dood.

In de weer zei

Rode Valeriaan, een sterke plant. Als je die eenmaal hebt krijg je steeds meer. Zaait zichzelf erg makkelijk uit. Prachtig !
Fijne vakantie nog ( met z’n allen ).

Miriam zei

Nou ik snap wel dat je de stekjes meenam, je hebt er moeite genoeg voor gedaan! Ik herinner me jouw moeizame busavonturen.

Marthy zei

Ik neem de kleine kamerplanten ook mee, heen en weer naar de Ardèche, al jaren doe ik dat. Ik heb hier drie grote potten staan met spoorbloemstekken voor vrienden die dit weekend aankomen.

Neeltje zei

Wat leuk, de stekjes mee op vakantie! :D

Josephine zei

Waarom ook niet, zo kan je lieve kleine planten kindjes mooi in de gaten houden, en let
maar op die gaan groeien en bloeien als kool. De rode Valeriaan heb ik ook in de tuin staan,
fraaie plant die elk jaar weer triomfantelijk te voorschijn komt. Ben wel benieuwd wat
voor planten er uit jou stekjes tevoorschijn gaan komen.

Toen ik een keer met een vliegtuig naar mijn vakantie bestemming vloog zat achter
mij een dame met een groot ingeklapt wasrek op haar schoot??? Dat vond ik wel wat
vreemd, maar jou stekjes snap ik helemaal!!! Alleen mijn lief zou me vragen of ik
geschift ben geworden, hahaha

Floor zei

Las het eerst verkeerd. Dacht dat je vanaf je vakantie stekjes mee naar huis nam, maar het is andersom.
Heel bijzonder :-)
Maar voor de stekjes is het inderdaad een heel avontuur.
Zo komen ze vast weer helemaal gezond thuis terug.

Rebbeltje ★ zei

Klikte bij karel op je link en ja ik ga hier eens uitgebreid lezen :)