Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 september 2018

Doe mee, Verlos de zee


Dat is nou toch weer eens een prachtig initiatief, vind je niet?
'Doe mee, Verlos de zee'.
Wij zagen het in Nummer Een, op de dijk. Nummer Een is een buurtschap tussen Breskens en Hoofdplaat En die dijk ligt langs de Westerschelde.
Het is een jutbak. De bedoeling is heel eenvoudig. Je wandelt daar, of je fietst daar en als je rotzooi ziet liggen, neem je het mee en stort het in de jutbak.
Als iedereen een paar stuks meeneemt, blijft de kust schoon.


Ik las op de site, hier dat het de bedoeling was een mooie, houten bak te plaatsen. Dit was geen mooie, houten bak, maar dus wel effectief.
Er was hier op dit prachtige plekje in Zeeuws Vlaanderen, geen ongerechtigheid te bekennen. Niets.
Alleen maar rust, stilte en schoonheid.
Daar liet ik al eerder wat van zien.

12 opmerkingen:

miekequilt zei

Een heel goed initiatief. Zie je op Texel ook veel. We moeten echt met zijn allen zorgen dat al dat afval verdwijnt.

Ivy zei

Goed initiatief. De mensheid schijnt er maar niet van doordrongen te raken dat we onszelf en de wereld om ons heen naar de vernieling helpen met het in het wilde weg achterlaten van afval. Plus natuurlijk het gebruik van zo veel plastic!

Els04 zei

tof!

Judy zei

Ik hou van dit soort initiatieven! We kunnen zoveel doen op kleine schaal!

izerina zei

Hoe meer mensen ruimen,hoe netter het wordt. Misschien dat een "afval-gooier"dan even nadenkt.

Wieneke zei

Het is net als met die hondenpoepbakken met bijbehorende zakjes: 100 procent schoner zal het nooit worden, maar 50 procent is al prachtig en maakt een groot verschil. Mooi initiatief vind ik dit. Ik ben binnenkort aan de Noordhollandse kust en ik zal eens opletten of het daar ook is. Eén ding weet ik zeker: rotzooi trekt andere rotzooi aan.

Anoniem zei

Zo'n bak staat ook bij de vuurtoren. Toevallig nam ik er vorige week ook nog een foto van. Heel nuttig, maar hij had inderdaad wel wat fraaier mogen ogen...

sjannesblog.com zei

Ik doe mee!!

rietepietz zei

Gelukkig zien we steeds meer van dit soort initiatieven langs de kust, andere naam, zelfde doel!
Op één na het beste, nog beter is natuurlijk als niemand rommel neergooit.

Mrs. T. zei

Mooie actie. Ik vind het steeds weer schokkend hoeveel zooi er in de openbare ruimte ligt.

lien zei

Wat een mooi initiatief! Ik heb onlangs het zwerfvuil in de straat verzameld, had al gauw een zak vol!

Sjoerd zei

Je weet dat ik dit soort initiatieven graag steun. Ik scheid alle afval heel nauwkeurig en ben me nu aan het afvragen waarom we dit allemaal accepteren.