Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 september 2018

The Children Act

De Kinderwet. Dat is de titel van een boek van Ian McEwan, dat ik niet las.
Ik vind hem een geweldige schrijver, maar dit boek las ik niet. Dat is maar goed ook want dan had ik waarschijnlijk niet naar de film met dezelfde titel gedurfd, uit angst voor tegenvallen.
Nu had ik nergens last van
McEwan schreef trouwens zelf ook het scenario, dus dat moest wel goed uitvallen. En dat deed het.
Ik zag een prachtige film

Kijk daar zit ze, rechter Fiona Maye. Rechter bij het Hooggerechtshof.  
(Ze wordt in de rechtzaal aangesproken als Mylady, dat wist ik niet).
Pietje precies, keurig verzorgd en altijd bezig met haar werk. 
Thuis zit ze in de problemen omdat haar man plotsklaps aankondigt een affaire te gaan beginnen.

Daar zit ze en het is haar werk om moeilijke keuzes te maken. Bijvoorbeeld over het scheiden van een Siamese tweeling. En vooral, in deze film, moet ze een keuze maken  voor  een 17jarige jongen, een Jehova´s Getuige. Hij heeft leukemie, maar zijn ouders en hijzelf willen geen levensreddende bloedtransfusie.
De vraag is dan natuurlijk of hij dat zelf mag beslissen.
Rechter Maye verdiept zich in de zaak, ze bezoekt de jongen in het ziekenhuis en ze komt tot een besluit. Maar daarmee is het nog niet afgelopen, nog lang niet.
Als ik dat hier allemaal ga vertellen heb ik het voor je verpest en dat wil ik niet. Want de film is beslist, maar dan ook beslist een aanrader.
En Emma Thompson die Fiona Maye speelt is echt fantastisch. Wow.
Hier is de trailer:


20 opmerkingen:

Elizabeth zei

Nou, na zo'n promotie wil ik die film ook wel gaan zien!
Wat kunnen sommige acteurs dat toch goed hè... ze worden bijna de figuur die ze spelen..

Onliemie zei

Whow die wil ik zeker zien. Wat heb jij toch altijd goeie filmtips. Is deze film helemaal nieuw of kan je die ook al op netflix zien? Enig idee?

sjannesblog.com zei

De film staat al op mijn filmlijst. Nu ga ik er snel werk van maken!!

Bertiebo zei

Nee de film is nig maar net in première gegaan, dus ik denk niet op Netflix, Kris

Judy zei

Lijkt me een geweldige film, Emma Thompson is een fantastische actrice.

Neeltje zei

Ik ga kijken, hij draait hier ook.

mar zei

Bedankt voor de filmtip.

Anoniem zei

Daar ga ik vast en zeker naartoe. Hij draait binnenkort in mijn dichtsbijzijnde bioscoop in Londen (waar ik woon). Hier heb ik nog een aanrader (die ik daar een week geleden heb gezien
https://www.cineart.nl/films/cold-war. Dit is Cold War die binnenkort in Nederland zal draaien.

Sjoerd zei

Wij komen eigenlijk nooit in een bioscoop... Dus ik moet wachten dat hij ergens op TV komt.

Marthy zei

Haha, ik ben nog niet eens in Nederland en zit al op de agenda van het filmhuis Gouda te kijken. Tref ik het even, daar draait de film vanaf eind oktober. De schrijver ken ik, ik heb hier twee boeken van hem in de kast staan. Goed!

Bernardine zei

De tranen schieten me bij het zien van de trailer al in de ogen...
Ik ga hem onthouden, dank voor de tip.

Ageeth Mooij zei

Oh Bertie, wat een trailer! Bedankt voor de tip!

Wieneke zei

De film komt begin december in onze Filmclub, zag ik. Hij staat dus genoteerd.

Céline zei

Deze film lijkt mij wel wat.
Ik ben in oktober een week vrij, misschien kan ik dan kijken en anders wachten totdat hij op tv komt of het boek lezen.

PerthDailyPhoto zei

Oh wow! This looks amazing B, Emma Thompson is one of my favourite actors, looks like a powerful performance here. Thank you so much for the preview, I will be looking out for it ✨

Haak en Pen zei

Wauw, hier wil ik graag naar toe
Ik heb bijna al zijn boeken gelezen, maar deze ook nog niet!!

Mrs. T. zei

Bedankt voor de tip.

Emie zei

Jaaaa, die komt op mijn lijstje!

Nietzomaarzooo zei

Bedankt voor de tip, veelzijdige actrice.

Neeltje zei

Ik ga zondag!