Totaal aantal pageviews

donderdag 13 september 2018

Sjaals

'En dan fiets ik ook nog even naar de Gamma', riep mijn man die boodschappen ging doen.
(kan ook een andere doe-het-zelfzaak zijn geweest hoor, er is er altijd wel eentje te bezoeken)
"Oh wil je dan een paar gordijnringetjes voor me meenemen', riep ik terug.
Dat deed hij.
Alleen waren het niet die kleine koperen ringetjes die ik voor me had gezien, maar deze mooie,  houten ringen.
Wat ik er mee moest, zie je hier.
Ik ben een sjaaltjesmens, ik heb er echt schandelijk veel en ik vond nooit eerder een goed opbergsysteem.
Netjes stapelen? Het bleef niet netjes.
In een mandje of la? Geen overzicht.
Er zijn ook speciale hangers, maar die zijn heel groot en lelijk.
Ik zag het idee op een blog, maar ben helaas vergeten bij wie. Een super-idee vond ik het.
En dat is het ook. Tot nu toe bevalt het uitstekend en als mijn man weer eens naar een doe-het-zelfzaak gaat, moet hij weer ringetjes meenemen. Een heleboel, ben ik bang.

(En nu vergat ik nog helemaal te vertellen dat mijn man het voor me deed. Hij haalde de onderste spijl los, die zit gespijkerd, haakte de ringetjes er om  en maakte de spijl weer vast, met extra een beetje lijm).

En dan nog even iets geheel anders:
Mijn vriendin Jeanne is weer begonnen met haar blog 'Zo van dat'. 
Na jaren afwezigheid, vanwege allerlei toestanden. Maar nu heeft ze er weer zin in. Ik was dinsdag bij haar, we hadden het er over en gisteren stond er al een nieuwe blog. En ook vandaag al weer eentje.
Ze schrijft leuk vind ik en ze maakt mooie dingen, die ze laat zien. 
Ik dacht er zijn vast lezers hier bij mij, die het ook leuk vinden om Jeanne te gaan volgen. 
Hier is de link: klik


22 opmerkingen:

Neeltje zei

Goed idee!

juffrouw Ooievaar zei

Dat staat netjes 😜
Het lijkt me ook super handig, je hebt meteen overzicht en je hoeft niet net het onderste sjaaltje van de stapel.
Ik ben je vriendin gaan volgen, fijn dat het weer beter met haar gaat.
Groetjes Anita

Judy zei

Handig, mooi ook! Hoe heb je die ringen om die hanger gekregen?
Ik ga even bij het blog van je vriendin kijken.

Elizabeth zei

Wat een super idee! Ga ik meteen ook doen... Ook hier liggen ze overal te zwerven nadat ik allerlei systemen had bedacht om ze maar eens netjes op te bergen.
We hebben natuurlijk gewoon TEveel sjaaltjes :)
Ik neem even een kijkje bij je vriendin!
Groetjes, Elizabeth

sjannesblog.com zei

Wat een uitvinding! Dat gaat me kastruimte schelen! En die naamgenote ga ik zeker volgen, leuk.

Bertiebo zei

Ik heb het er nog even bijgeschreven, Judy. En ook dat mijn man het voor me deed

Bertiebo zei

Hahaha ja dat is het probleem

Nietzomaarzooo zei

Ik heb zo'n idee ooit op Pinterest gezien, maar dan voor topjes. En met plastic douchegordijnringen, die kan je makkelijk om een hangertje doen. Het is handig dat ze bij elkaar hangen, maar die ringen schuiven wel over het hangertje, dus dan hangt alles op een kluitje. Dan vind ik dit een elegante oplossing. Ik heb zo'n 'lelijk' ding van de Ikea (maar hij hangt toch in de kast dus niemand ziet het)

Pippa's Hus zei

Wat een leuk en praktisch idee! Enne ik ga even bij je vriendin kijken hoor. ;-) XX Esther

Marie-Louise zei

Wat een goed idee van die sjaals. Ik ga je miscchien wel na-apen.

Bertiebo zei

Hahaha, dat heb ik dus ook gedaan. Tja er is zoveel te vinden he

schrijfselsvanmij zei

Da’s handig, ik ga binnenkort ook maar eens van die ringen halen. En die blog komt op mijn leeslijst.

Anoniem zei

Deze oplossing heb ik ook nodig! Wat een goed idee! Dank om dit te delen.

Els04 zei

tof!

Marthy zei

Geweldig idee van die ringen, ga ik volgen. En Jeanne ook eens een poosje, kijken of het mijn smaak is;-)

Ferrara zei

Ze hangen bij mij ook over kleerhangers, maar zonder ringen. Zo te zien geeft het wel meer overzicht op de voorraad.

Sjoerd zei

Dat is inderdaad een mooie oplossing. Alleen niet voor mijn vrouw, ik geloof niet dat ze ook maar een sjaaltje heeft.

Ineke zei

Geweldig idee, dank je wel!!!

Ivy zei

Ik heb mijn sjaals ook op een hangertje hangen, heb er alleen niet zo veel als jij.

Jeanne zei

Ik heb gisteren als een van de eersten gereageerd op je post, maar zie hem nu niet bij de reacties staan.
En ik had toch bewezen dat ik geen robot was;-)….
Daarom nog maar een keer: superbedankt voor de PR, en allemaal ook welkom bij Zovandat!
Groeten, Jeanne

lien zei

Wat een goed idee! En die houten zijn nog wel leuker dan koperen, toch? Heb je mijn kaartje gekregen? Fijn weekend!

Jolande zei

Dat ziet er ook mooi georganiseerd uit, ik vind houten ringen mooier dan koperen.
Dat heeft Frits heel mooi voor je gemaakt.
Organiseren/opruimen is zo'n beetje mijn middle name, dus bij mij hangen al mijn sjaals (ik heb er ook heel wat) op zo'n Ikea-ding in mijn kast en dat vind ik heel funktioneel. Paul heeft er ook eentje voor zijn stropdassen.
En nu Jasmine uit huis is ga ik binnenkort allemaal dunne hangertjes kopen waar ik mijn pashminas over ga hangen en die kunnen dan mooi in de kast op haar kamer.