Totaal aantal pageviews

zondag 16 september 2018

Nummer Een

Tussen Breskens en Hoofdplaat ligt een buurtschap met de merkwaardige naam Nummer Een. Ja, ze zijn heel goed hier in Zeeuws Vlaanderen,  in bijzondere namen. (Boerenhol, Boerengat, Paal, Turkeye, Pyramide, De Val)
Maar Nummer Een heet  zo omdat dit, lang geleden,  het eerste ingepolderde deel van een nieuwe polder was. Heel simpel dus.
Wij waren weer een kleine week in Groede en meestal zijn we aan het strand. Maar hier op de dijk, aan de Westerschelde is het ook zo mooi. Kijk zelf maar!









20 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ik hou van de zee en het strand. Je foto's zijn prachtig!

izerina zei

Dat wier kan zo lekker ruiken

miekequilt zei

Heerlijk hoor, dat strand. De zee ruiken is zó fijn. Na een week in de bossen kan ik daar echt naar verlangen. We krijgen vast nog wel meer te zien bij je

Sjoerd zei

Het is een mooi stukje Nederland daar, toch zit ik liever aan de andere kant van de Schelde. Nummer Een is niet te missen als je van Groede naar Breskens rijdt. Trouwens Marolleput, Slikkenburg een Scherpbier vind ik ook van die uitzonderlijke namen.

schrijfselsvanmij zei

Grappig, die naam. Bij Herten (Roermond) igit een buurtschap dat heet Aan de Rijksweg, dat vond ik als kind zó suf.

schrijfselsvanmij zei

ligt

sjannesblog.com zei

Ik voel de Zeeuwse lucht......., heerlijk!

Jeanette Renting zei

MOOI!!!!
De zee en het strand, het verveelt nooit.
Wij waren afgelopen week in Domburg, ga ik ook gauw foto's van laten zien.
Heb een aantal keer aan jou gedacht, hoe fijn jij het vindt in Zeeland. Ik was er 29 jaar geleden voor het eerst en het laatst. Maar het is heel goed bevallen. En we gaan vast nog eens. Wel zit ik het liefste aan de Noordzee.

Neeltje zei

Altijd mooi!

Anoniem zei

Prachtige foto’s!
Groeten uit Breskens X

Bertiebo zei

Nou zeg... Ik was ook een middagje in Domburg. Had ik je zomaar tegen kunnen komen

Ferrara zei

Wij waren vrijdag en zaterdag in Friesland en stonden gisteren in het kader van het cultuurspektakel daar o.a. uit kijken over het Wad. Prachtig licht en wolkenpartijen.
https://www.friesland.nl/nl/culturele-hoofdstad/programma/sense-of-place

Marthy zei

Nummer een, hoe simpel kan het zijn. We komen hier in het Franse land ook hele leuke namen tegen. Telkens neem ik me voor die bordjes een te fotograferen maar het komt er maar niet van. Ooit…...

Lot zei

Ik woon op 1,5 km van de Oosterschelde en soms kan je hem echt ruiken. Ga er ook elke week wel even dijken

In de weer zei

Mooie foto’s en dan die palen, die hebben wel wat, ik maak er ook altijd foto’s van, zoals zovele denk ik.

Ineke zei

Prachtige foto's, zo mooi aan zee!

Ivy zei

Heel mooi die foto's, ons land is zo slecht nog niet.

Onliemie zei

Heerlijk toch. Met de herfstvakantie gaan we ook weer! Kijk er nu al naar uit.

Tom zei

...beautiful moody images!

Els04 zei

mooi!