Totaal aantal pageviews

dinsdag 11 september 2018

Klikkie

Heel lang, eigenlijk tot alle kinderen het huis uit gingen, ben ik zeer actief geweest met foto's. Ik bestelde  veel foto's in viervoud en maakte vervolgens voor ieder kind een album en eentje voor ons zelf.
Met kaartjes en plaatjes en foto's mooi uitgesneden, was dat een hobby én heel veel werk. Ik denk dat ik wel veertig dikke multomappen vol heb. En dat dus ook nog voor ieder kind.
Toen kwam de digitale camera en ineens was ik klaar met knippen en plakken.
Maar niet met fotograferen.
Alleen werden er geen albums meer gemaakt.
Ik sorteerde wel alles, netjes in mapjes, met data en titels.  Het laatste jaar deed ik  heel veel weg. Echt heel veel.
Dan hebben we nog de telefoon. Op dit moment staan er in mijn galerij zevenhonderd foto's in het camera-album en vierduizend in het What's app album.Dat is een belachelijke hoeveelheid natuurlijk, terwijl ik ook hier al heel veel heb weggedaan.
Maar soms, als ik iemand iets wil laten zien, ben ik veel te lang bezig dat te vinden.
Bovendien vind ik het zelf prettig om een foto echt in handen te hebben.
En om een leuk prikbord te vullen. Of een heel klein albumpje.

Vorige week kwam de oplossing. Een briljant idee vind ik en het heet Klikkie.

Het werkt zo:
je registreert en neemt een abonnement, voor een maand,  of een half jaar of een jaar.
Dan zoek je uit je galerij je tien leukste foto's van de afgelopen maand. Die foto's geef je door en binnen een paar dagen liggen ze op je mat.
Als de nieuwe maand begint, krijg je een berichtje en kun je er weer tien af laten drukken, die dan ook weer thuis worden bezorgd.
Je krijgt een grote, er zijn er zes van een normaal formaat en dan nog een stripje van drie.
Dat is het.

Mijn foto's kwamen na twee dagen, normaal is vier dagen en ze zien er geweldig uit. Prachtige kleuren.
Dat van die kleuren zie je niet op mijn foto van de foto's, maar daar kan klikkie helemaal niks aan doen. In het echt zijn ze heel goed van kleur. Ook goed papier.

De prijs is 7,95. Als je de verzendkosten er af trekt is dat 70 cent per foto. En ja, dat is best duur. Je kunt ze zelf natuurlijk veel goedkoper laten afdrukken. Het punt is dat ik dat bijna nooit doe. Ondanks goede voornemens. Dus ik vind dit ideaal.
Meer info: Klikkie

14 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat leuk. Ik druk ook bijna nooit meer foto's af. Ik ga eens kijken of het iets voor mij is.

izerina zei

Ik druk nog steeds de mooiste foto's af voor het album

Elizabeth zei

Het is mooi om altijd iets in handen te hebben... ondanks dat we de telefoon binnen handbereik hebben.
Vroeger maakte ik ook veel fotoboeken, ze zijn me nog steeds dierbaar!

Het lieve leven... zei

Wat leuk en de prijs...ze helpen je herinneren en je hebt er zelf weinig werk aan...dat betaal je ook en dat is gewoon heel fijn!

In de weer zei

Deed ik ook altijd, albums maken, met vanalles erin. Folders, entree kaartjes, suikerzakjes......noem het maar. Nu maken we nog steeds albums maar dan via de computer, moest er eerst wel aan wennen maar er zijn zoveel mogelijkheden en het beslaat minder kastruimte.
Ons fotoboek van het Pieterpad is inmiddels al klaar en elk jaar maken we voor onze kinderen een album ( jaaroverzicht ) met alle foto’s die we maken van de kleinkinderen op onze oppasdagen en schrijven er bij wat we met ze beleven. Heel leuk, ook voor onszelf om af en toe eens terug te kijken.

sjannesblog.com zei

O leuk, dat is misschien voor mij ook wel wat. Ook ik heb teveel foto's en dit dwingt je misschien om eens werk te maken van een selectie van de mooisten.

Neeltje zei

Leuk idee! Ik bestel twee paar keer per jaar 80 foto's. Wacht altijd een aanbieding af. En maak 1 x per jaar een album. De kleinkinderen kijken er zo graag naar.

Nietzomaarzooo zei

Leuk idee. Wil voor mijn kleinkind ook een leuk album maken, zoveel foto's inderdaad. Toevallig een tijdje terug alles op de PC gezet (als back-up), want telefoon liep vol.

schrijfselsvanmij zei

Leuk idee!

Happy Earl Grey zei

Wat leuk is klikkie, ik had er nog niet van gehoord en met die digitale foto's blijven er heel weinig voor later over. Dus vind ik het een goed idee, bedankt voor de tip. Groetjes

Ivy zei

Van elke vakantie maak ik een fotoboek (zo'n digitale van de H.ema) en verder print ik zelf zo nu en dan nieuwe foto's van de kleinkinderen uit die ik in een lijstje doe en op de kast zet.
Ik heb ook van alle kleinkinderen een jaar-fotoboek gemaakt van hun eerste jaar en dat cadeau gegeven op de 1ste verjaardag. Leek me een leuke herinnering.

Onliemie zei

Leuk zo die echte foto's. Ik moet daar toch ook een keertje werk van maken.

Ferrara zei

Goed idee. Sinds het digitale tijdperk druk ik bijna niets meer af en zit alles in mapjes.
Maar gelukkig van voor die tijd een kast vol fotoboekjes waar de inmiddels grote kleinkinderen nog graag in bladeren. Meneer F. maakt wel altijd een fotoboek van de vakantie. (Albelli)

Els04 zei

tof!