Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 september 2018

Herfstluchten en appeltaart

Precies op 21 september, de dag dat de herfst in mijn ogen begint, precies op die dag, arriveerde er een kaart uit Canada. Van Liz en via Postcrossing:

Hm, zo'n kaart waarbij ik het idee krijg dat de herfst toch wel mooi is.
Met appeltaart en vooral de geur van appeltaart en mooie luchten en kaarsen en waarschijnlijk ook nog wel met heel wat mooie dagen.
Gistermorgen was het weer hier verschrikkelijk, echt het ging zo ontzettend tekeer, dat ik blij was dat ik binnen zat, anders was ik beslist omver geblazen. Maar het duurde niet lang en vlak daarna scheen de zon alweer. Herfst!


En kijk nog eens even naar de postzegels. Ze zijn niet afgestempeld en dus heel goed te bewonderen. Waarschijnlijk verval ik in herhalingen, maar het zijn ook zulke kunstwerkjes. Soms geniet ik nog meer van de postzegels dan van de kaart.

Zo zal het er vroeger uitgezien hebben, in afgelegen plaatsen, denk ik. Mooi toch.
Ook wel echt een postzegel om een verhaal bij te verzinnen. Misschien doe ik dat nog wel eens, maar eerst die appeltaart...

13 opmerkingen:

KnutzEls zei

Zo'n zegel is een boek in een plaatje. Heerlijk om bij een stukje appeltaart bij weg te dromen.

Alet Venhuizen zei

O ja Hollandse appeltaart. Daar krijg ik nu ook zin in :-)

Emie zei

De herfst en de winter; ik ervaar het altijd als iets onvermijdelijks waar ik het beste van probeer te maken. Dat lukt goed met appeltaart en sfeermakers. Maar zoals sommige mensen er dol op kunnen zijn...nee. Doe mij de lente en de zomer maar.

Nietzomaarzooo zei

Kleine kunstwerkjes die postzegels. Net als een zelfgebakken appeltaart.

Ageeth Mooij zei

Wat mooi!

Jeanette Renting zei

Die postzegels kunnen zo vergroot worden tot kaart. Zo mooi.

Kitty zei

Ja echt herfstig, appeltaart. Ik moet binnenkort ook maar eens aan het bakken...

Ferrara zei

De laatste postzegel roept herinneringen op aan het postkantoor in mijn geboortedorp.
Het karakteristieke gebouw is helaas gesloopt. Wat een geluk dat de zegels ongestempeld waren.

Marthy zei

Hollandse appeltaart, je maakt me lekker!

Sjoerd zei

Ik ben niet zo'n zoetekauw, vlaaien en taarten sla ik meestal over. Maar over die zegels kunnen we het wel eens worden, ware kunstwerken op zich.

sjannesblog.com zei

Je kijkt makkelijk over zo'n klein zegeltje heen, maar dat is onterecht. Prachtig zijn ze!

schrijfselsvanmij zei

Na al die mooie dagen, weken en maanden valt me dit weer met deze temperatuur best wel tegen. Maar ach, alles went, en ik ben best blij met onze jaargetijden

Sami zei

Beautiful stamps.