Totaal aantal pageviews

donderdag 28 maart 2019

Het gaat toch nog door!!!


Jullie dachten vast en zeker dat het nu wel eens klaar zou zijn met de Roodkapje- kaarten hè.
Maar niets is minder waar. Ik kon weer vier nieuwe kaarten aan mijn verzameling toevoegen.
De eerste was van Marlies. Ik ken haar niet persoonlijk, maar zij leest mijn blog.  Zij meldde van tevoren dat ze me een vierde Roodkapje zou sturen. Ik had eigenlijk geen idee van wat ik me daar bij voor moest stellen, maar daar kwam ik natuurlijk snel achter:

En gisteren kwamen er drie kaarten tegelijk van een Duitse Postcrosser. Zij stuurde me een bijzondere kaart, oud en verstuurd in 1942. Er zit een postzegel op met de beeltenis  van Hitler en in de stempel staat een hakenkruis.
De kaart is verstuurd aan de familie Bernhard Gaucho en op de achterkant staat een heel verhaal dat ik natuurlijk graag zou willen ontcijferen, maar dat kon nog wel eens even duren.



De tweede kaart is nog ouder en gedateerd 18-3-13. Helaas is deze kaart ook volkomen onleesbaar. Duitse schrijfletters van lang geleden en heel klein geschreven. Enfin, de geadresseerde Fraulein Frieda Schöning zal het vast hebben kunnen lezen.
Terwijl ik dit opschrijf bedenk ik ineens dat de kaart nog van voor de eerste Wereldoorlog is. En daarmee mijn oudste Roodkapje !!!



De derde kaart is een Kunstkarte en op de achterkant maakt de afzendster zich bekend als Keri Lesen.
"Eine Kollegin in NL', schrijft ze. 'Herzliche Grüsse aus Nord - De'


Honderdnegenenzeventig Roodkapje-kaarten inmiddels. Wat denk je? Zal ik de honderd nog halen?

Oeps... foutje. Ik wil   graag de honderd halen, maar of dat gaat lukken weet niemand. Ik bedoelde hier natuurlijk : zal ik de tweehonderd kaarten halen? Dank, oplettende Kitty

22 opmerkingen:

Kitty zei

Ik hoop dat jij de honderd haalt. Met de kaarten ga je richting twééhonderd! ;)

miekequilt zei

Ik kocht er zaterdag nog eentje voor je. Later zag ik dat je hem al had. Gelukkig heb je met deze meer succes. Geweldig!!

Katrien zei

De oudste kaart is echt prachtig. Wat een knap meisje en ik hoop dat de hond een Herder is en geen echte wolf. De tweehonderd halen, het lijkt bijna onmogelijk maar je had het van de eerste honderd ook vast niet verwacht. Wij blijven meetellen :-)

Petra1945 zei

Bertie, als je de tekst op die kaart op de foto zet, kun je die prima vergroten. Dan nog iemand die dat oude Duitse handschrift kan lezen -- die zijn er! -- en voilà.

Bertiebo zei

Hahaha!

Bertiebo zei

Dat vergroten had ik gedaan, maar dan nog niet te doen. Ik zal de tekst een laten zien hier. Misschien zijn er lezers die het zo zien

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat ontzettend leuk, alleen al geschiedkundig... deze verzameling.
Ik ken wel iemand die het oude Duitse schrift kan lezen.
Als je het vergroot en naar me opstuurt, dan ga ik er achterheen, als ik weer in Oostenrijk ben.
Kan wel even duren, want we hebben pas oktober in de planning om te gaan.

De 200 haal je vast wel! Kaarten dan, he!! :-))

Groetjes van Marlou

.

Willy zei

Leuk dat je nog weer nieuwe kaarten aan je verzameling kunt toevoegen.
Het zijn mooie exemplaren.

schrijfselsvanmij zei

Ik wil het ontcijferen best proberen

Nietzomaarzooo zei

Wat een bijzondere kaarten weer. Sowieso is jouw collectie bijzonder. Bijzonder leuk en bijzonder fraai. Zou net als de heer A. van Duin gewoon doorgaan!

Sjoerd zei

Daar zijn enkele zeldzaam mooie exemplaren bij, ik zou het aanbod van Inge in overweging nemen...

sjannesblog.com zei

Wat een beauty's stuk voor stuk!!

Ageeth Mooij zei

Prachtig, die oude kaarten en zo’n lief gebaar ook!

Pippa's Hus zei

Ik hoop ook dat jij de 100 haalt, en de 200 ook! Maar dat gaat vast lukken. Xx Esther

Judy zei

Wat een bijzondere verzameling!

Griemmank zei

200 voor de kaarten en 100 voor jou? Van de kaarten ben ik wel zeker, dat gaat wel lukken. Tja en 100 jaar voor jou is alleen maar leuk als je gezond bent en nog actief. Als je zit te mummelen in een rolstoel lijkt het me niks. Ongelooflijk eigenlijk zo'n verzameling, je kunt best een tentoonstelling organiseren.

Floor zei

Echt super oud die laatste kaart met Roodkapje zonder een rood kapje, want ja met zwart/wit zie je dat niet.
Heel bijzonder die grote verzameling van je.

Wieb zei

Wat een leuke verzameling.

Bertiebo zei

Wat lief!

Elizabeth zei

Wat een prachtige oude kaarten zitten er bij! Het is maar goed dat mensen verzamelen, anders zou dat moois zomaar verdwijnen. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met de aanwinsten!

Mrs. T. zei

Wat een bijzondere kaarten. Zeker die ene uit WOII.

Onliemie zei

Whow, dat wordt stilaan een heel waardevolle verzameling. Zo'n oude kaarten, dat heeft toch wel iets. Verzamel jij nog maar fijn verder. Lijkt me trouwens heel erg leuk dat verzamelen. Ik ben zelfs een beetje jaloers.