Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 maart 2019

Queen

Weet je wat het is?
Je kan bijna niet op deze wereld hebben geleefd zonder van Queen te hebben gehoord, zonder minimaal een of twee liedjes van ze te kunnen meezingen en zonder het verhaal van Freddy Mercury  op z'n minst een béétje te kennen.
Zelfs ik, niet echt een liefhebber van pop na de sixties, kan moeiteloos meezingen. Op koor hebben we trouwens Bohemian Rhapsody gezongen. (met een verbluffend goede gitarist).
Anyway, ik dacht laat deze film dan maar aan mij voorbijgaan. Al was-ie me van meerdere kanten aangeraden door mensen waar ik wel vertrouwen in heb.
En toen ineens zei mijn man: 'we gaan vanmiddag naar de bioscoop, half twee, lekkere tijd'.
Ja, hij zegt bijna nooit zoiets, dus als...dan
We gingen.
Twee uur en twaalf minuten duurde de film en deze keer heb ik werkelijk geen seconde gedacht dat het wel een beetje lang was. Ik vond het echt een heel goede film.
Het verbaast me ook helemaal niet dat Rami Malek een Oscar kreeg voor zijn vertolking van Freddy Mercury. Helemaal niet.
Ja, een heel goede film en zoals hij mij werd aangeraden, zo raad ik hem ook aan:


15 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ik vond de film geweldig. Al 2 keer gezien en ik zou zo voor een derde keer gaan.

Ageeth Mooij zei

Ik ben helemaal niet van Queen, maar de film is mij al van alle kanten aangeraden. Dus ik ga 'm ooit een keer zien.

botervliegje zei

ik ben geen fan van Queen maar de film heb ik een tijdje geleden gezien en ik vond 'm ook geweldig en sindsdien zet ik de muziek van Queen wat harder in de auto.

nicole orriens zei

Ik hoor zoveel enthousiaste en positieve verhalen over deze film! Ik moet hem echt nodig zelf ook eens gaan kijken!

Neeltje zei

Bedankt voor de tip!

Els04 zei

merci!

Ferrara zei

Deze Queenfan heeft de film nog niet gezien. Foei!!!!

lien zei

Dank je voor de tip, ik hoor er inderdaad alleen maar goede dingen over!

Sjoerd zei

Je moet natuurlijk wel van deze groep houden... Al lees ik dat ook niet queen fans het een goede film vinden

Mrs. T. zei

Ik was niet van plan hem te gaan zien, maar op 7 april kan ik hem gratis gaan kijken. Samen met jongste. Die hem al wel gezien heeft en die laaiend enthousiast is. Dus dan waag ik er maar een paar uurtjes aan.
Heb weinig met de muziek van Queen en Freddy zit een beetje in mijn irritatiezone, vandaar dat ik nog niet geweest ben.

Ineke zei

Een geweldige film, heb hem ook gezien!

blauwruitje zei

Zelf ben ik niet geweest maar manlief was ook heel enthousiast.

Emie zei

Het komt er maar niet van maar na jouw enthousiaste verhaal wil ik toch wel héél graag.

schrijfselsvanmij zei

Ik moet ook nog gaan, ooit

Marthy zei

Ja, die film moet heel goed zijn, Misschien dat het er nog van komt.