Totaal aantal pageviews

zondag 31 maart 2019

Zomertijd

Nee hoor, dit is natuurlijk niet 'mijn' tulpenveld. Dat kan niet in een dag. Ik ben gisteren  nog wel gaan kijken en er was nog helemaal niets te zien. Niet eens een vlug tulpje dat zijn kleur alvast  toonde.


Deze kleurige foto's  maakte ik onderweg.
Op de fiets naar Bergen om alsnog de Vlaamse expressionisten te zien in museum Kranenburgh.
Er werden een paar schilderijen getoond die ik leuk vond, maar ik was verder niet heel erg onder de indruk. Maakt niet uit hè, kijken je conclusie trekken en weer weg. Dat kan gelukkig. Wel een leuk museum trouwens.


Misschien kwam het door al die kleurexplosies onderweg,  dat ik de expressionisten wat somber en donker vond. Op dit werk na dan, dit is van Floris Jespers, gemaakt in 1925 en het heet ' Marc groet 's morgens de dingen'.
Deze Marc is de zoon van de schilder en Paul van Ostayen maakte zijn beroemde en gelijknamige gedicht (de tekst hing er naast),  eerst.  Pas daarna schilderde Floris Jespers zijn kind.

Marc groet 's morgens de dingen

Dag ventje met de fiets op de vaas met de bloem
ploem ploem
dag stoel naast de tafel
dag brood op de tafel
dag visserke-vis met de pijp
en
dag visserke-vis met de pet
pet en pijp
van het visserke-vis
goeiendag
Daa-ag vis
dag lieve vis
dag klein visselijn mijn 

We fietsten verder naar het strand,  waar het heerlijk was. Veel mensen en vooral ook heel veel schelpen:


Daarna nog een heel stuk door het duin-reservaat, waar het ook prachtig was en terug naar huis.
Zo'n beetje vijfenzeventig kilometers gefietst in totaal. *geeft schouderklopje*

Foto van de klok van de Beurs van Berlage, gemaakt vanaf het dakterras van de Bijenkorf.


En nu is dan de zomertijd begonnen. Dus mensen:  Beidt uw zomertijd! En Duur uw uur!




16 opmerkingen:

schrijfselsvanmij zei

Heb je mooi gezegd en gefietst!

Sjoerd zei

Wat me het meeste opvalt is die klok. Schitterend...

miekequilt zei

Wat een leuk schilderij. Past echt bij het vrolijke gedicht. Ik ben verbaasd dat het al zo oud is, het hoort een beetje bij mijn jeugd.

Ageeth Mooij zei

Het was een mooie lentedag!

Judy zei

Wat een fietsprestatie! En mooie foto's heb je onderweg gemaakt. Leuk om dat gedicht weer eens te lezen.

Nietzomaarzooo zei

Mooi schilderij inderdaad op een mooie lentedag. Die heb je toch maar mooi te pakken.

mar zei

Mooi tochtje.

Floor zei

Jij hebt wel twee schouderklopjes verdiend hoor, wat een eind gefietst!!!
Maar wel een fijne tocht. Ook superveel schelpen op het strand, goed voor een schelpenpad.

Onliemie zei

Een fantastische dag had je! Genieten.

Happy Earl Grey zei

Mooi die kleurige bollenvelden, de geur denk ik erbij. Prachtig!

Marthy zei

Van mij ook een schouderklopje.

Jeanette Renting zei

Flinke rit gemaakt, maar met hele mooie stopplekken!

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

zooo... dat is een eindje! 75 kilometer. Geweldig!
En Dan lekker naar Bergen.
Ik heb de expo ook gezien en inderdaad: Marc groet 's ochtends de dingen.... dat was wel de leukste. Leuk met die kat en dat koppie van 'm.

Groetjes!
Marlou

.

Willy zei

Dat blauw groene veld past mooi bij het schilderij van Marc.

Tom zei

...those spring flowers are a beautiful sight!

In de weer zei

Goed gefietst zeg, een compliment waard !