Totaal aantal pageviews

maandag 1 juli 2019

Nog meer mural

En dan deze  muurschildering nog. Ook niet meer geschikt voor de Monday Murals, maar zeer zeker wel voor mijn blog:



Ook bij dit werk een keurig bordje, met de betekenis, de bedoeling en de naam van de makers

Een ode aan Karel Appel dus. Een stadgenoot.
Ik heb niet veel met Karel Appel en/of Cobra. Echt niet veel.
Dat Karel een wereldster was, dat begrijp ik niet helemaal, maar de meeste mensen wel en dus is deze vrolijke ode zeer op zijn plek hier. Vind ik.


17 opmerkingen:

In de weer zei

Kleurrijk, en dat was ie :-)

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

ja... die Appel...
Ik begrijp ook niet helemaal, dat het een wereldster was.
Maar ja... hij rotzooide maar wat raak en het lukte hem...

Groetjes!
Marlou

.

KnutzEls zei

Het vrolijkt de muur wel op.

Lot zei

Op de lagere school had ik een vriendinnetje die een nichtje van Karel was en ze hadden een klein schilderijtje van hem in de gang hangen. Een portret en niet te abstract, ik vond het toen al erg mooi.

Happy Earl Grey zei

Geweldig is deze!

Emie zei

Dat knalt er lekker uit! Maar ik hou dan ook ontzettend van kleur.

Nietzomaarzooo zei

Past heel goed bij Karel Appel, die kleuren en het idee. Weer een fraaie mural.

Ferrara zei

Kleurig geheel. Ben ook geen Appelfan.

Judy zei

Ik vind de mural wel heel mooi, het verandert de saaie muur geheel!

Sjoerd zei

Heel mooi, goed bezig daar in Amsterdam.

schrijfselsvanmij zei

Mooie mural

Marthy zei

Lekker, die kleuren. Wordt een mens vrolijk van.

Marleen zei

Sommige werken van Appel vind ik dan wel weer mooi, maar lang niet alles.

blauwruitje zei

Wat een kunstwerk.

Ineke zei

Prachtig kunstwerk!

Mrs. T. zei

Ik ben net terug uit Berlijn en heb daar ook zoveel moois gezien!

Jeanne zei

Mooie schilderingen!
Ik vind Appel wel goed trouwens.