Totaal aantal pageviews

donderdag 4 juli 2019

Nomen est Omen

Ik was op de bloemenmarkt op het Amstelveld in Amsterdam, al weer een tijdje geleden. En daar was Aad Roozen ook.

Marga zag er ook weer een. Een huisarts: Dr. van de Naalt. Ik (gr)appte nog terug dat die beter chirurg had kunnen worden.

Kitty mailde dat ze op de snelweg een auto zag rijden van vishandel Snoek, uit Volendam. Ze was te laat om een foto te kunnen maken. Geeft niks, zo is het ook leuk.

En dan hadden we natuurlijk nog de amateurschilder Nard Kwast. Hij is de man die bijna Project Rembrandt had gewonnen.

Mevr. Wiering, directeur van een zeewierboerderij op Schouwen, kwam weer van Marga

Zelf zag ik terwijl ik op jacht was naar museumhonden, dit schilderij gemaakt in 1695, gemaakt door Adriaen Cornelisz Beeldemaker:

Het schilderij hangt in het Westfries Museum in Hoorn
En de laatste. Marga maakte me hierop attent, maar de foto werd door Mark Hesselink op FB geplaatst


15 opmerkingen:

Judy zei

Ze zijn leuk! Ik zag ooit eens een bakker die Schimmel heette, niet zo'n goede aanbeveling.

miekequilt zei

Haha, ze zijn weer leuk.

Sjoerd zei

Goh, ik vergeet gewoon daar op te letten... En ze zijn zo leuk.

Bertiebo zei

Nee, bepaald niet! Wat dacht je in dit verband van een reisbureau genaamd Titanic?

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

geestig... die "jacht" op namen die bij beroepen passen, of juist andersom...
Soms zo toevallig!
Ik zag laatst ook een naam (ben 'm al kwijt) op een busje van een tuinbedrijf.
Het had iets met groen te maken, of zoiets.
Toen dacht ik nog: zal ik een foto maken?

Groetjes!
Marlou

.

Ferrara zei

Ze zijn weer super, vooral de laatste. Snoek en Kwast staan ook in mijn lijstje. Het blijft boeien.

Kitty zei

Die laatste was mij ook opgevallen. Misschien wel de mooiste van je hele lijstje....

Ageeth Mooij zei

Geweldig leuk!

Els04 zei

hihihi!

Vlimbouter zei

Hilarisch. Wat jammer dat we dergelijke namen bij ons in Vlaanderen nauwelijks aantreffen.

Nietzomaarzooo zei

Mooie collectie weer.

Jeanne zei

Of is Dr. Van de Naalt een acupuncturist?

Enne...het is niet hetzelfde, maar
Jackie GROENEN, ...
en die keepster van Zweden:
In het GROEN !

biebkriebels zei

Wij hadden vroeger een huisarts Dr.Kerkhof, was heel opwekkend om naar toe te gaan :)

blauwruitje zei

Als je er op gaat letten, kom je steeds meer tegen. Heel grappig!

Ineke zei

Hahaha, geweldig, de naam past bij bedrijf of beroep!