Totaal aantal pageviews

zaterdag 30 april 2022

Potloden

Je moet je fototoestel ook altijd bij je hebben hè. Zeker als je een rondje doet langs de haven in Hoorn. Daar is bijna altijd wel wat te zien. Je kunt je niet voorbereiden; bijna altijd iets onverwachts. 
Neem dit nou:


Mooi, hout, mooi plaatje zo. Toch? 
Ik maakte een paar foto's, kon het hout bijna ruiken en liep tevreden verder. Ik wilde even bij de Hoofdtoren kijken. Op een gegeven moment ging ik weer terug en werd enorm verrast. Kijk, zelfde schip, zelfde lading:


Ik denk dat ik even mijn bril op en af zette, want heel anders dan wat ik eerst zag. Wat een giga potloden!


Ik heb nog even gekeken of iemand zag aan boord, want ik wilde graag weten wat hier nou precies de bedoeling van was. Maar er was niemand, helaas. Alleen die twee eenden, maar die hadden ook niet veel te vertellen.



De volgende dag was ik er weer, maar toen waren schip en potloden verdwenen. 


19 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Wat grappig! Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat hier de bedoeling van is.

Judy zei

Leuk! Dit prikkelt wel de nieuwsgierigheid.

Emie zei

Ergens zit een reus nu een enorme tekening te maken...

KnutzEls zei

De wereld zit vol raadsels. Want hier weet ik ook niet anders dan een reus bij te bedenken. Maar waar is dan weer zijn schetsboek gebleven. 😄😄🍀

Iris Flavia zei

Glad you did have your cam with you, how cool are those!!!

mar zei

Misschien wel voor een kunstobject gemaakt van potloden.

Koffie Digitalix zei

Moet er niet aan denken potloden van dat formaat te moeten slijpen..

Kitty zei

Mooie structuren op deze foto's en inderdaad een bijzondere lading! :)

Sjoerd zei

Die lijken me wat groot voor een A4-tje.

biebkriebels zei

Geheimzinnig, gaat Poetin ons met potloden te lijf...?

Floor zei

Denk dat het gewoon palen zijn om ergens in de grond te slaan en dat een grappenmaker wat verf aan de punten heeft gedaan.
Maar wel een heel gezellig grapje.
Ziet er leuk uit.
Altijd goed om je camera bij je te hebben, soms kom je zulke leuke of mooie dingen tegen onderweg.

Elly zei

Ik denk ook dat het palen zijn om in de grond te slaan. De kleur kan een merkteken zijn voor lengte of de plek waar ze heen moeten.

Anoniem zei

Grappig. Misschien voor een kunstobject ergens in net land.

miekequilt zei

Geen idee wat het voor palen zijn. Maar jij was er precies op het juiste moment en geeft ons weer iets om over na te denken.

Hans zei

Dat zijn flinke kleurpotloden.
Jammer, schip weg, nu weten we de bestemming niet. Hans

Marthy zei

Een schip vol met grote potloden, hoe intrigerend.

In de weer zei

Grappig !

Elizabeth zei

Hûh?... Ik dacht eerst dat de foto bewerkt was. Maar nee, ik geloof dat je een pure foto laat zien. Hoe grappig is dit! Ik zou echt wel willen weten waarom die gekleurde punten eraan zaten... Mocht je er nog eens achter komen...

Els04 zei

Zo tof, en zo spannend!