Totaal aantal pageviews

maandag 17 juli 2023

Antwerpen

 Het is al best een tijd geleden dat we een paar dagen in Antwerpen waren. Ik heb er toen een en ander van verteld en laten zien. Ook murals. Maar deze niet:



Ik stuitte er op toen ik weer een opruiming hield in mijn foto's. En ik vind deze de moeite waard om te laten zien. 
Overigens voor alle duidelijkheid, even over de foto's van murals die ik hier op mijn blog laat zien. Ik vind ze vaak mooi, maar lang niet altijd. Het gaat me niet om mooi of lelijk of vrolijk of saai of knap gemaakt. Het is meer dat een mural mijn aandacht heeft getrokken en dat is wat ik laat zien. Signaleren. Soms geef ik wel een mening trouwens, maar dat is niet per se  het doel. 

Enfin, nog eentje, ook gezien in Antwerpen. Mooi voor de tegenstelling, het verschil in stijlen:


20 opmerkingen:

Iris Flavia zei

It must be nice to come to a home like the blue one.

Sjoerd zei

Ik vind ze ook niet allemaal even mooi, maar het blijft uiteraard een aparte kunstvorm. Je zou het een straatatelier kunnen noemen, en het is kunst voor iedereen.

Judy zei

Eerlijk gezegd vind ik er heel veel niet mooi. Maar die vogels vind ik prachtig.

roentare zei

Quite a punk feel to them.

KnutzEls zei

Soms zitten er pareltjes bij, zoals de vogel. Maar kleur geeft ook wat pep aan een sombere muur. Ook ik vind niet alles mooi.

Emie zei

Oh, die vogels zijn prachtig!

Nancy Chan zei

The bird mural is nice. Have a great week.

Sami zei

The bird mural is quite beautiful!
Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Kitty zei

De kolibries vind ik het mooist qua voorstelling. Van de onderste vind ik de kleuren prachtig, verder heb ik daar niet zo veel mee. Maar het is altijd leuker dan een kale muur, dat dan weer wel :)

In de weer zei

Dat is het zeker !

Elizabeth zei

Deze twee zijn wel heel verschillend! Geef mij de eerste maar...:)

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik vind het zo jammer dat je bijna nooit een muurschildering in ons land ziet ;-)

Ferrara zei

Mooi je toelichting op signaleren. Ik ga dit keer voor de eerste.

schrijfselsvanmij zei

Zowat tegenover waar mijn zoon ooit woonde (in Brussel) zijn murals die ik echt nooit zou durven plaatsen ….

Tom zei

...keep stumbling Bettie. There are never too many hummingbirds.

Marthy zei

De bovenste is prachtig, streelt het oog maar de tweede mag er van mij ook zijn hoor.

Jolande zei

Die zijn inderdaad wel heel verschillend.
Ik maak trouwens ook foto´s van murals omdat het murals zijn en daar zitten er soms tussen die ik echt lelijk vind.

miekequilt zei

De bovenste doet me denken aan murals in Nieuw-Zeeland. Heel erg mooi.

Hans zei

De eerste mural in Antwerpen vind ik wel mooi. Hans

Bleubeard and Elizabeth zei

I like the bird mural best. It is beautiful and filled with color.