Totaal aantal pageviews

zondag 2 juli 2023

Wafels en chocola

Natuurlijk gingen we een dagje naar Brugge. Natuurlijk, want dat doen we altijd.  
'Brugge', zegt mijn man, 'Brugge is gewoon een groot museum'. En daar heeft hij gelijk in.


In tegenstelling tot hoe we dat vroeger deden, gaan we nu op de fiets. Het was heerlijk weer en dus een fijne fietstocht.




We reden de stad binnen, parkeerden de fietsen en waren er klaar voor. 


We zaten een hele tijd op een bankje aan het water, met dit uitzicht. We moesten wel, want mijn zonnebrandfles was leeggelopen in mijn tas. Dus daar moest ik met behulp van papieren zakdoekjes wat aan doen.  Grrr! Maar het was heerlijk daar. 
We gingen lekker aan de wandel en constateerden dat een deel van de Brugse economie gebaseerd moet zijn op wafels en chocola. 


Ik wilde eigenlijk allebei niet, geen wafels en geen chocola. Ik wilde me beheersen, echt. 

Maar toen ik even binnen keek in een winkel genaamd Jean de Bruges,  kregen we meteen een overheerlijk truffeltje gepresenteerd. 
Ik kreeg er zelfs twee, want die zaten aan elkaar. 
Ja, toen was het natuurlijk klaar met de beheersing en vroeg ik naar 'die sinaasappelstaafjes met chocola'. 
'Oh, u bedoelt de orangettes', zei de verkoper. 'Ja hoor,  die heb ik hier'.

En dus heb ik ze nu hier. Ah, zo lekker. 

Daarna was het precies wat ik altijd zeg: je hóéft niet in de winkelstraten hè als je niet tegen giga druk kan. Of als je niet tegen wafels en chocola kan. 

Je hoeft niet, je slaat een zijstraatje in en nog een en dan heb je rust hoor. Echt waar. 







17 opmerkingen:

Judy zei

Maar ja, wie houdt er nou niet van wafels en chocola? :)

izerina zei

Vroeger was (of misschien nog is)er een honing-winkel. Mocht je proeven. Speciaal was hun chocopasta met honing

Mevrouw W. zei

Midden in de stad is het druk, daarbuiten is het goed te doen en is er ook heel veel te zien. En het is een gezellige stad.

miekequilt zei

Voor zulke afstanden is jullie elektrische fiets natuurlijk heel handig. Ik ben ooit weleens in Brugge geweest. Mooie stad vol lekkernijen.

conny's quilts en creaties zei

Wat is Brugge toch mooi. En de chocolade blijkbaar heel verleidelijk.

Kitty zei

Lekker hoor ;)

KnutzEls zei

Brugge is altijd mooi.

Anoniem zei

Dat van die zijstraten is waar. Dat geldt zelfs voor Venetië

roentare zei

Bruges economy is a paradise for chocolate and waffles!

Floor zei

Wat is Brugge toch schitterend!
Dat is denk ik in elk straatje genieten.
Maar zeg je België, dan zeg je chocolade. Nee, niet beheersen!
Gewoon er elke dag eentje van eten, dan valt het wel mee, maar ja dan moet je je ook weer heel erg beheersen :-)
Ze hebben vast nog veel meer leuke winkeltjes.
Jammer van die lekkende fles zonnebrand, vieze boel in je tas.

Sjoerd zei

Ik ben er al een aantal keren geweest, ik vind het een heerlijke stad.

Koffie Digitalix zei

Alleen al om de wafels en de chocolade zou je naar Brugge gaan.

Miriam zei

Sinaasappel en (pure) chocolade vormen een onweerstaanbare combinatie!

Jolande zei

Oh wat erg die fles zonnebrand, ik hoop dat je het allemaal een beetje schoon hebt kunnen krijgen. Ik ben ook degene die de fles meeneemt, maar ik heb hem in een afsluitbare plastic zak, omdat ik bang ben dat het in mijn tas komt.
Het eerste jaar dat we in Belgie woonden hebben we zoveel wafels gegeten, daarna werd het minder en minder en nu kan ik me niet eens meer herinneren wanneer ik er voor het laatst een gegeten heb.
Ik lust wel (melk)chololade, maar kan het heel makkelijk laten liggen.

Willy zei

Mooie stad en leuk om daar dan op de fiets heen te gaan.

Marthy zei

Brugge, dat is feest. Mooie foto's en chocolaatjes met de naam orangettes, wie kan die weerstaan.

Ferrara zei

Mooi die laatste foto. Brugge in alle rust. Het is vaak zo, wijk even van het gangbare pad af en de rust en schoonheid strekt zich voor je uit.