Totaal aantal pageviews

donderdag 6 juli 2023

De terugweg

 Mijn man had 's morgens voor we naar Brugge vertrokken,  het weer op buienradar of zoiets dergelijks bekeken en gezegd dat het droog zou blijven. En dus namen we niks mee. Geen jas, geen regencapeje, geen paraplu en al helemaal geen regenpak. Toch voelden we onderweg de hele tijd dat er een weersverandering zat aan te komen. 
Die middag om een uur of vier vielen er een paar spetjes. Zo weinig dat we twijfelden of ze wel echt waren. Ze droogden ook meteen op in de warmte. Maar ik begon me toch een heel klein beetje zorgen te maken. 
Het bleef droog, nog zeker wel een uur, maar wel met een soort dreiging. 
En toen was er een opstekende wind, even heel fel en hard. Als een soort waarschuwing, want daarna ging het echt regenen. 


We liepen snel door, op zoek naar een terras waar we lekker droog zouden kunnen zitten. 
We gaven een beetje gas zou je kunnen zeggen. Wat sneller actie, we deden snel door. Precies wat we op een paar stickers onderweg zagen en waarvan ik de vertaling uit het Brugs moest vragen: Gif mo sjette.



We zaten daar heerlijk met de lekkerste cappuccino ooit, maar het bleef regenen en nu werd ik echt wel ongerust. 
Want twee uur fietsen in de regen met alleen een dun bloesje aan... hmmm, 't leek me niks. 
We vroegen al om de kaart, want we dachten dan blijven we in ieder geval droog eten en wie weet is het dan daarna afgelopen. Maar we hadden nog niet eens de kaart bekeken en droog was het. Heel gek. 
En zo fietsten we naar huis in Groede. Zonder problemen.


Ik ga mijn regenpak voortaan standaard in mijn fietstas laten zitten. Zoveel is zeker....

16 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Sounds like a perfect day!
And, as my Mum always said, take an umbrella and it won´t rain...

Mevrouw W. zei

Sjette geven, dat zeggen we hier ook. Even doordoen.

Judy zei

Dat was dus met recht een plaatselijke bui. Ik kende de uitdrukking niet.

izerina zei

Goed idee,dat regenpak. Soms lijkt het juist dan niet te gaan regenen

Sjoerd zei

Hier zeggen ze 'even gas geven'. Het weer is niet altijd voorspelbaar.

roentare zei

Your cycling is healthy and invigorating to observe.

conny's quilts en creaties zei

Handig om dat regenpak maar standaard mee te hebben. Maar nu hadden jullie een langere pauze in Brugge. " T kon minder" zeggen ze hier in Groningen dan.. .oftewel, "lang niet gek."

Koffie Digitalix zei

Soms is een langere pauze gewoon leuk.

Marthy zei

Wij hebben laatst een uur moeten schuilen. Maar ach, we hebben de tijd, zijn gepensioneerd zeggen we altijd.

miekequilt zei

Dat was uiteindelijk boffen voor jullie. Dat pak moet gewoon mee, dan heb je waarschijnlijk nooit meer regen. Haha.

elly zei

Heel verstandig. Ik heb hem stsnaard in de rollator 🤣

Neeltje zei

Beter mee verlegen dan om verlegen!

Hans zei

Soms een beetje regen en wind dan weer zon, een lage landen zomer.
Inderdaad, je regenkleding altijd maar meenemen, in mijn rugzak lag deze ook boven op. Hans

Elizabeth zei

Je bent als fietser idd wel kwetsbaar en dus is het een goed idee van dat regenpak. Niks zo veranderlijk als het weer...

Jolande zei

Ik zeg altijd hetzelfde als Neeltje, beter mee verlegen dan om verlegen.
Maar gelukkig konden jullie een fijne pauze houden.

In de weer zei

Kwam alles toch weer goed !